مرحله استانی مسابقه حفظ قرآن دانش‌آموزان مدارس استعداد‌های درخشان برگزار شد و ۱۰ دانش آموز استان بوشهر به مرحله کشوری راه یافتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کاوه امیری رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:  بیست و ششمین کنگره سراسری دانش آموزان سمپاد همزمان با برگزاری مسابقه قرآن در سه رشته حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود.

او افزود: برای نخستین‌بار دانش آموزان در رشته مفاهیم باید با تولید محتوای الکترونیکی در ۴ گرایش رشته هنری تصویرسازی، پادکست، اینفوگرافی و ساخت کلیپ و در ۲ محور «تمدن سازی» و «خودباوری» شرکت کنند.

 رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: دانش‌آموزان همه پایه‌های دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم ابتدا در مرحله مدرسه با هم رقابت می‌کنند و سپس برترین‌ها در مرحله استانی حضور می‌یابند.

امیری با بیان اینکه ۶۰ دانش آموز در مرحله استانی رشته حفظ با هم رقابت کرده‌اند، افزود: سید مجتبی موسوی و فاطمه شولی پور هر دو از شهرستان دشتستان در پایه هفتم، محمد مهدی کشاورز و مبینا احمدی هر دو از شهرستان بوشهر در پایه هشتم، رضا تدین نیا و نرگس حاجی زاده هر دو از شهرستان بوشهر در پایه نهم، محمد حسن پورخدر و سیده زینب مقامی‌زاده هر دو از شهرستان دشتستان در پایه دهم و فاطمه نرجس فقیهی از شهرستان بوشهر در پایه یازدهم به مرحله کشوری راه یافتند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: تصویر قرائت ۶۰ دانش آموز برگزیده مدارس در پایه‌های مختلف نیز در اختیار داوران قرار گرفته است که نتایج این رشته به زودی اعلام می‌شود.

 رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در رشته مفاهیم مرحله استانی برگزار نمی‌شود و آثار تولید شده ۴۳ دانش آموز، مستقیم به مرحله کشوری راه پیدا کرده است.

امیری بیان کرد: دو هزار و ۴۵۰ دانش‌آموز در ۲۰ مدرسه استعداد‌های درخشان استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.