فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از افزایش یازده درصدی سرقت‌ها در کرمانشاه در هفت ماهه امسال نسبت به مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا دلیری فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه به ارائه گزارشی از آمار وقوع جرائم در کرمانشاه در هفت ماهه ابتدایی امسال پرداخت و گفت : در این مدت میزان سرقت‌ها در کرمانشاه نسبت به مشابه پارسال حدود یازده درصد افزایش داشته است.

او گفت : در مقابل افزایش سرقت ها، ۲۵ درصد آمار کشفیات و ۱۴ درصد آمار دستگیری‌ها افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از رشد ۳۳ درصدی نزاع‌های فردی و ۴۶ درصدی نزاع‌های جمعی در کرمانشاه طی این مدت خبرداد و افزود: در بخش نزاع‌های مسلحانه هم دو درصد افزایش داشته ایم.

او افزود: در همین مدت ۲۶ مورد وقوع قتل را در این شهرستان داشته ایم که پارسال آمار همین تعداد بوده است.

دلیری با بیان اینکه طی این مدت طرح‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای با جرائم در کرمانشاه اجرا شده، گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شده تا نگاه بازگشت امنیت را در بین مردم داشته باشیم.

تیراندازی امنیتی در کرمانشاه نداریم

سید نجم الدین حسینی جانشین پلیس امنیت عمومی استان آمار بالای وقوع تیراندازی در کرمانشاه را مرتبط با افزایش ورود سلاح‌های گرم به استان دانست و افزود: میزان ورود انواع سلاح به استان در هفت ماهه امسال به نسبت پارسال حدود ۲۷ درصد رشد داشته که در بخش سلاح‌های جنگی این میزان حدود ۱۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او افزود: نیروی انتظامی استان از ابتدای امسال در بحث مبارزه با قاچاق سلاح حدود ۱۲ طرح اجرا کرده که منجر به کشف تعداد قابل توجهی محموله و انهدام باند شده است.

جانشین پلیس امنیت عمومی استان ادامه داد: در شهرستان‌هایی که در مسیر ورود سلاح به کرمانشاه هستند آمار تیراندازی‌ها بیشتر است، با این وجود اقدامات کنترلی زیادی نیز انجام می‌گیرد.

او میزان وقوع تیراندازی‌ها در شهر کرمانشاه را ۱۳ درصد بیشتر نسبت به مشابه پارسال دانست و گفت: در مقابل حدود ۲۸ درصد افزایش کشفیات تیراندازی‌ها را در کرمانشاه داشته ایم و ۴۳ درصد هم دستگیری‌ها افزایش پیدا کرده است.

حسینی افزود: تیراندازی‌هایی که در سطح شهر کرمانشاه می‌شود بیشتر به دلیل اختلافات مالی و خانوادگی است و خوشخبتانه تیراندازی امنیتی نداریم.

قاتل فراری توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر شد

فرمانده انتظامی کرمانشاه، از دستگیری قاتل فراری توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

علی‌رضا دلیری افزود: پس از وقوع قتل جوان ۲۰ ساله در شهرک مهدیه و متواری شدن قاتل، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران کلانتری ۲۵ دولت‌آباد با انجام کار‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه قاتل متواری که پسرعمومی مقتول بود، شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را به همراه یک قبضه سلاح شکاری در شهرک جلالیه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کرمانشاه با اشاره به اینکه علت قتل اختلافات خانوادگی بوده، گفت: متهم به همراه یک قبضه سلاح کشف شده تحویل مراجع قضایی شد .

کشف ۴۰ تُن کود شیمیایی احتکار شده

فرمانده انتظامی سرپل‌ذهاب از کشف ۴۰ تُن کود شیمیایی احتکار شده توسط عوامل انتظامی در یکی از واحد‌های فروش محصولات کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: ارزش این مقدار کُود، ۲۳۰ میلیون تومان برآورد شده است.

 منوچهر رضایی افزود: در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه فردی با هویت معلوم در امر خرید و فروش کود شیمیایی در یک واحد صنفی فعالیت می‌کند موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت.

او ادامه داد: اکیپی از ماموران پلیس اطلاعات پس از هماهنگی با مقام قضایی به محل مراجعه کرده و در بازدید به عمل آمده از واحد فروش محصولات کشاورزی در یکی از میادین شهر، تعداد یک هزار و ۵۵۰ کیسه کود شیمیایی از نوع «سوپر فسفات و گوگرد گرانول و کود مرغی» در مجموع به ارزش بیش از ۲۳۰ میلیون تومان کشف و ضبط شد.

او با بیان اینکه در این راستا پرونده قضایی تشکیل و موضوع تحت رسیدگی است، گفت: مبارزه با بر هم زنندگان نظام اقتصادی و اخلال در بازار عرضه و تقاضا در دستور کار پلیس قرار دارد و هیچ گونه چشم پوشی و اغماضی صورت نمی‌گیرد.

 رضایی گفت: برخی از افراد سودجو جهت کسب درآمد بیشتر اقدام به قاچاق و راه اندازی بازار سیاه می‌کنند و به اقتصاد کشور لطمه می‌زنند از این رو از عموم مردم خواست داریم در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را با پلیس در میان بگذارند.

او ادامه داد: مردم هرگونه مورد مشکوک، الحتکار، قاچاق و سوء استفاده را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ فوریت‌های پلیسی و سامانه ۱۹۷ به ماموران انتظامی اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی و با متخلفان احتمالی برخورد شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.