عمارت تاریخی مقدس زاده به فرهنگسرا و موزه شهر ساوه تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، میرزایی فرماندار ساوه در مراسم تجلیل از حاج محمد رضا مقدس زاده چهره فرهنگی و ورزشی شهر ساوه که با حضور مسئولین و اصحاب فرهنگ و هنر ساوه برگزار شد گفت: عمارت تاریخی مقدس زاده به موزه شهر ساوه تبدیل می‌شود.

میرزایی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه برای تبدیل شدن این خانه تاریخی به موزه افزود: عمارت مقدس زاده یادآور مراسم‌های فرهنگی و مذهبی اهل بیت علیهم السلام است که باید متناسب با این کارکرد‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

او اضافه کرد: شهر ساوه دارای فرهنگی به قدمت هزار ساله است و بنا‌های تاریخی در این شهر مانند نگین انگشتری بر تاریخ و تمدن کشور می‌درخشد.

اصدق سرپرست شهرداری ساوه هم از راه اندازی فرهنگسرا در عمارت تاریخی مقدس زاده خبر داد و گفت: برای اجرای طرح مرمت این بنای تاریخی حدود ۴۰ میلیارد ریال برآورد هزینه شده است که خانواده مقدس زاده علاوه بر واگذاری این بنای ارزشمند، تعهد پرداخت ۱۰ میلیارد ریال، برای تکمیل طرح تهیه شده را نموده اند.

حاج رضا مقدس زاده چهره فرهنگی ساوجی هم گفت: این عمارت از پدرم به ارث رسیده و با خرید سهم بقیه ورثه؛ آن را با رضایت برای راه انداری فرهنگسرا و برپایی امور فرهنگی و مراسم‌های مذهبی به شهرداری ساوه واگذار کرده ام.

در این آئین ضمن رونمایی از طرح جامع مرمت و احیا عمارت تاریخی مقدس زاده با اهدا لوح و هدایایی از این چهره‌ی فرهنگ دوست ساوجی تجلیل شد.

عمارت تاریخی مقدس زاده مربوط به دوران قاجاریه و بیش از یکصد سال قدمت داشته و یکی از محافل برگزاری روضه‌های خانگی و کلاس اخلاق با حضور بزرگان دین در دوران قدیم بوده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.