مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: مدارس این شهرستان از نیمه دوم آبان ماه به صورت حضوری بازگشایی می‌شود.

کریم سلیمانی مدیر آموزش و پرورش مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: مدارس این شهرستان در حال ثبت وضعیت بهداشتی خود در سامانه آموزش و پروش هستند و از نیمه دوم آبان ماه کلاس‌های حضور مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

سلیمانی با بیان اینکه فعالیت دانش آموزان متوسطه دوم را به صورت حضوری از نیمه دوم آبان ماه به صورت رسمی آغاز می‌کنیم، افزود: با توجه به شرایط مناطق مختلف کشور و وضعیت رنگ‌بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، شرایط بازگشایی مدارس فراهم می‌شود و در هر منطقه آموزش و پرورش مدیران مناطق، مدارس و اولیاء و مربیان بسته به نوع رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زمان فعالیت مدارس را تعیین می‌کنند و در صورت تائید از سوی آنان، مدرسه به صورت کامل حضوری می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین دانش آموزان متوسطه اول پایه هفتم، هشتم و نهم از اول آذر ماه به صورت حضوری به مدارس می‌روند.

این مقام مسئول همچنین اذعان کرد: امید داریم بر اساس الگو و هماهنگی که با وزارت بهداشت داریم در دهه سوم آبان شاهد باشیم مدارس بزرگ ما بخشی از فعالیت هایشان را به صورت حضوری و مدارس کوچک همه فعالیت شان را به صورت حضوری ارائه می‌دهند و دانش آموزان از آموزش باکیفیت تری برخوردار هستند.

مدارس سراسر کشور از اوایل اسفند پارسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و آموزش دانش‌آموزان توسط معلم‌ها در فضای مجازی و با استفاده از شبکه اجتماعی و پس از آن در سامانه شاد انجام گرفته است.

مهاباد با ۲۴۱ هزار نفر جمعیت دارای ۴۷ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۲۴ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.