ابراز امیدواری رئیس تایوان به حمایت آمریکا از این جزیره

تسای اینگ ون در پی تنش‌ها با چین و دخالت آمریکا اعلام کرد: من به حمایت نظامی آمریکا از تایوان ایمان دارم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، تسای اینگ ون، رئیس تایوان ابراز امیدواری کرد آمریکا از این جزیره در برابر حمله نظامی چین دفاع کند.

بر این اساس، اینگ ون گفت: من باور دارم که نیرو‌های آمریکایی به دفاع از تایوان کمک خواهند کرد. واشنگتن متعهد به اعزام نظامی برای آموزش ارتش تایوان است. با این حال، ما همواره امیدوار هستیم که بتوانیم علی رغم اختلافات و جو روانی منفی با پکن همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم.

خوشبینی رئیس تایوان درباره دفاع آمریکا از این جزیره در برابر چین در حالی صورت می‌گیرد که شواهد تاریخی نشان داده است واشنگتن در بزنگاه‌های تاریخی تنها به فکر تامین منافع خود است و به راحتی به متحدان خود پشت می‌کند.

ساعاتی قبل نیز جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی در اجلاس مجازی شرق آسیا که با حضور لی که‌چیانگ، نخست‌وزیر چین، برگزار شد بدون اشاره به خروج مفتضحانه خود از افغانستان و تسلط طالبان در این کشور، خطاب به کشور‌های جنوب شرق آسیا گفت:واشنگتن با شرکای خود در اقیانوس آرام درباره توسعه چارچوب اقتصادی منطقه‌ای به رایزنی خواهد پرداخت.

وی با تاکید بر این موضوع که آمریکا تعهد محکمی به تایوان دارد، افزود: واشنگتن نگران اقدامات قهری چین در قبال تایوان است، زیرا این اقدامات صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد می‌داند.

از سوی دیگر، تایوان از سال ۱۹۷۱ از سازمان ملل اخراج شد و دیگر عضو سازمان ملل متحد نیست و به دلیل مخالفت جمهوری خلق چین با استقلال این جزیره، بسیاری از کشور‌های جهان، تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

بایدن همچنین در طی روز‌های اخیر در پاسخ به این پرسش که آیا واشنگتن از تایوان در برابر فشار‌های چین دفاع می‌کند و یا خیر، گفته بود که آمریکا متعهد به انجام چنین کاری است. چندی پیش، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، از همه کشور‌های عضو سازمان ملل خواست تا در مقابله با آنچه سیاست چین واحد خوانده شده، به آمریکا برای حمایت از عضویت تایوان درسازمان ملل متحد بپیوندند و با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: «ما همه کشور‌های عضو سازمان ملل را تشویق می‌کنیم تا به ما بپیوندند تا از مشارکت قوی و معنادار تایوان در سرتاسر سازمان ملل و جامعه بین‌المللی حمایت کنند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: تایوان ، چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۲۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
خیلی از کشورها ایمان داشتند بد نیست سرگذشت آنها را مطالعه کنید؟
آخرین اخبار