گفتگو‌های تایوان و آمریکا برای حضور تایپه در سازمان ملل

مقامات آمریکایی در حمایت از حضور معنادار تایوان در سازمان ملل، با مقامات تایوانی به گفتگو پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، مقامات تایوانی و آمریکایی درباره چگونگی حضور معنادرا تایوان در سازمان ملل، تنها چند روز قبل از سخنرانی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، به مناسبت پنجاهمین سالگرد پیوستن کشورش به سازمان ملل، با یکدیگر به گفتگو  پرداختند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مقامات آمریکایی و تایوانی روز جمعه در نشستی مجازی با یکدیگر درباره حمایت از تایوان برای مشارکت در سازمان ملل گفتگو کردند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «مقامات آمریکایی بر تعهد کشورشان به حضور معنادار تایوان در سازمان جهانی بهداشت و چارچوب کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل تاکید کردند و راه‌هایی را برای برجسته کردن توانایی‌های تایوان برای مشارکت در طیف گسترده‌ای از موضوعات مورد بحث قرار دادند.»

وزارت خارجه تایوان نیز پس از این جلسه از حمایت قاطعانه آمریکا قدردانی کرد.

این بیانیه چند روز پس از آن صادر شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای دومین بار در سه ماه گذشته ادعا کرده بود که در صورت حمله به تایوان، آمریکا از آن دفاع می‌کند.

پس از پیروزی کمونیست­‌های چینی در سال ۱۹۴۹، ملی گرایان از سرزمین اصلی چین به جزیره تایوان فرار کردند. وضعیت بین‌المللی تایوان دهه هاست نامشخص است. چین می‌گوید که تایوان یکی از استان‌های آن است و بنابراین حق دارد تنها نماینده تایوان در جوامع بین‌المللی باشد.

 تایوان از سال ۱۹۷۱ از سازمان ملل اخراج شد و دیگر عضو سازمان ملل متحد نیست و به دلیل مخالفت جمهوری خلق چین با استقلال این جزیره، بسیاری از کشور‌های جهان، تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار