اعضای شورای اسلامی شهر ساوه یوسفیان را به عنوان شهردار جدید انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، اعضای شورای اسلامی شهر ساوه با رای اکثریت، "امیررضا یوسفیان" را به عنوان شهردار جدید ساوه انتخاب کردند.

حاج امینی رییس شورای شهر ساوه گفت: از بین ۶ گزینه‌ی معرفی شده، در مرحله اول رای گیری، دو نفر به مرحله‌ی انتخاب نهایی شورای شهر ساوه رسیدند.

حاج امینی افزود: با برگزاری دور دوم انتخاب نهایی شهردار، اعضای شورای شهر با ۵ رای امیر رضا یوسفیان را به عنوان شهردار منتخب ساوه انتخاب کردند.

او اضافه کرد: به لحاظ اینکه ساوه از جمله شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است، بعد از این انتخاب فرآیند معرفی به وزارت کشور و صدور حکم ایشان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

امیر رضا یوسفیان شهردار منتخب جدید ساوه، متولد ۱۳۴۲ و داری مدرک دکترای مدیریت عالی کسب و کار و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است که شهرداری در شهر‌های استان همدان و شهرستان دلیجان استان مرکزی از سوابق مسئولیتی  او است.

ساوه دومین شهرپرجمعیت استان مرکزی است و اراک و ساوه شهر‌های دو شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در این استان هستند.

پیش از این اعضای شورای اسلامی شهر ساوه با رای اکثریت رضا گل‌محمدی را انتخاب و بعنوان شهردار پیشنهادی به فرمانداری شهرستان ساوه اعلام کرده بودند تا برای صدور حکم به وزارت کشور معرفی شود.

کمیته انطباق، شهردار پیشنهادی شورای اسلامی شهر ساوه گل محمدی را به دلیل نداشتن سوابق مدیریتی مطرح شده در آیین نامه اجرایی، واجد شرایط لازم برای تصدی این سمت تشخیص نداد.

اما اعضای شورا بدون درنظر گرفتن نظر این کمیته گل محمدی را مستقیم به وزارت کشور معرفی کردند که با، اما و اگر‌هایی مواجه شد.

حاج امینی رئیس شورای شهر ساوه در اینباره گفت: بر اساس تکلیف قانونی شورای دوره ششم در موعد مقرر شهردار منتخب خود (گل محمدی) را به کمیته انطباق و وزارت کشور معرفی کرد.

حاج امینی افزود: براساس اینکه احکام شهرداران شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر توسط وزیر کشور صادر می‌شود، پروسه‌ی صدور حکم طولانی شد، اما پس از ارسال مستندات قانونی به شورا، فرد معرفی شده از ادامه همکاری اعلام انصراف داد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار