فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان گفت: زنجان در دوران دفاع مقدس ۳ هزار و ۵۳۵ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان صبح امروز در کنگره شهدای استان زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه ۳۵۳۵ شهد استان زنجان گفت: رزمندگان استان زنجان در دوران مقدس همیشه خط‌شکن بوده‌اند و بار‌ها فرماندهانی چون شهید باکری، زین‌الدین و ... از رزمندگان این استان تجلیل کرده اند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: جنگ تحمیلی علیه کشور ما که در آن همه ابرقدرت‌های شرق و غرب پشت رژیم بعثی بودند، یک جنگ جهانی در جغرافیای کوچک بود.

سردار کرمی ادامه داد: یکی از اهدافی که دشمنان در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران به طور رسمی آن را اعلام می‌کردند، از بین بردن نظام جمهوری اسلامی و تجزیه ایران بود اما دشمن از نقش رهبری امام (ره) و مردم عاشورایی ایران بی خبر بود و  مقاومت این ملت را نتوانسته بود برآورد کند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان گفت: صفحات درخشان ونورانی از جانفشانی فرزندان این سرزمین در تاریخ دفاع مقدس به جا مانده که از جمله آن ها می توان به راهپیمایی ۵۰ هزار نفری مردم زنجان، راهپیمایی ۱۰۰ هزار نفری مردم زنجان در سال ۱۳۵۷و اولین راهپیمایی مستقل بانوان علیه رژیم طاغوت  اشاره کرد.


بیشتر بخوانید:


او افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه از سال ۱۳۵۷ تا پایان دوران دفاع مقدس حضور حماسی در سرزمین مجاهد‌های خاموش  داشت  بعد از دوران دفاع مقدس هم ۱۵ سال در غرب و شمالغرب از کشورمان ایران پاسداری کردند.

سردار کرمی بابیان اینکه استان زنجان در دوران دفاع مقدس ۳۵۳۵ شهید، ۷ هزار و ۲۶۲ جانباز سرافراز و ۵۸۶ آزاده تقدیم کرده است، گفت: بانوان استان زنجان نیز در دوران دفاع مقدس به عنوان بسیجی امدادگر، پشتیبانی از رزمندگان اسلام در منطقه عملیاتی حضور داشتند و  ۳۷ شهید تقدیم انقلاب کرده اند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
مردانگی رو معنا کردن