نماینده ولی فقیه در استان زنجان جنگ عراق و ایران "جنگ جهانی سوم" بود، گفت: ژنرال‌های پرستاره آمریکایی و شوروی این جنگ را اداره می‌کردند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آیت الله علی خاتمی صبح امروز در اجلاسیه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان که با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده شهدا و ایثارگران و مردم و مسئولین استانی در محل مصلای خاتم‌الانبیاء این استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه جنگ ذاتا به خودی خود چیز خوبی نیست و تبعات منفی نظیر ویرانی، نابسامانی اقتصادی و... رابه دنبال دارد، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی ما شروع کننده جنگ نبودیم بله دفاع کردیم.

وی با بیان اینکه بیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ما کشوری شاه زده بود، افزود: امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب پرچم آزادی را بدست گرفته و امت به دنبال ایشان حرکت کردند وبا عنایت خدا، مجاهدت‌ها و فداکاری‌های ملت و شهیدان حکومت طاغوتیان نابود شد.

امام جمعه زنجان با اشاره به تجاوز دشمنان در دوران دفاع مقدس افزود:در این شرایط ملت ایران دو راه تسلیم و دست برداشتن از موضع حق و یا ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوزان را داشت.


بیشتر بخوانید:


این مسئول با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی چندین کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم عراق را یاری می‌کردند و و ایران از هرگونه حمایت بی نصیب بود، تصریح کرد:رزمندگان زنجانی نیز همراه و همگام با سایر رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل ایستادگی و دفاع کرده و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشور در دست دشمن بیفتد.

وی در پایان با بیان اینکه در جنگ تحمیلی هزینه و خسارات بسیاری را متحمل شدیم، اما خداوند نصرتش را بر ما شامل کرد، خاطرنشان کرد:عزت، قدرت و شرف امروز ما به برکت خون شهیدان، رهبری حکیمانه معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که می‌بایست این فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها به نسل جوان نیز تبیین شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.