مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از بسیج تمامی نیرو‌ها و امکانات برای اجرای طرح عملیات راهداری زمستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عباسعلی نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در دومین جلسه هم اندیشی عملیات راهداری زمستانی با فرماندهی و عوامل پلیس راه استان، گفت: این اداره کل با برنامه ریزی مدون و بسیج نیرو‌های راهداری و بکارگیری همه ماشین آلات و تجهیزات راهداری آمادگی کامل برای مقابله با شرایط سخت را دارد.

او به وجود ۳۷۰۰ کیلومتر راه برفگیر در مازندران اشاره کرد و افزود: ۵۰ نیروی راهدار در حال حاضر ۳ در ۲۲ راهدارخانه با بکار گیری ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری آماده اجرای عملیات راهداری زمستانی هستند.

نجفی استفاده از تجهیزات اتوماتیک و ماشین آلات جدید راهداری زمستانی، ذخیره سازی نمک و سوخت و تجهیز همه راهدارخانه‌های واقع در نقاط برف گیر استان را بخشی از اقدامات این اداره کل در زمینه عملیات راهداری زمستانی برشمرد.

او با اشاره به اینکه از طریق۴۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری وضعیت جاده‌های استان و تردد در آن به صورت شبانه روزی رصد می‌شود، گفت: دریافت آخرین اطلاعات مورد نیاز کاربران جاده‌ای از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی راه‌ها یا تلفن ۱۴۱ به صورت شبانه روزی امکان پذیر است.

نجفی افزود: شناسایی مناطق با ریسک بالا بر اساس سنوات گذشته به منظور تامین ایمنی لازم، تهیه مخلوط شن و نمک به میزان تقریبی ۳۰ هزار تن و دپو در پایگاه‌های راهداری زمستانی و تهیه و جانمایی کیسه‌های شن و نمک در محور‌های مواصلاتی مستعد یخبندان و برف گیربه ویژه در گردنه‌ها، هماهنگی با پیمانکاران بخش خصوصی جهت استفاده از ماشین آلات و تجهیزات آن‌ها در مواقع مورد نیاز از جمله اقدامات آمادگی راهداری زمستانی امسال است.

سرهنگ یدالله جهان تاب فرمانده پلیس راه مازندران نیز گفت: تعامل و همدلی همه دستگاه‌ها علی الخصوص راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه می‌تواند عامل مهمی برای برقراری ترددی ایمن و روان در شرایط حساس زمستان باشد.

او ایمن سازی محور‌ها را با نصب انواع علائم و خط کشی ضروری برشمرد و افزود: پیشگیری همیشه عامل مهمی در کاهش حوادث و اتفاقات غیر مترقبه بوده، از این رو می‌توان با تعامل و یک برنامه ریزی دقیق محور‌های پرترافیک استان را ایمن و آرام کرد.

سرهنگ جهان تاب در ادامه اطلاع رسانی سریع و به موقع در مواقع بحران به کاربران جاده‌ای و استفاده آن‌ها از امکانات و تجهیزات ایمنی در طول سفر از جمله زنجیر چرخ را از جمله عوامل مهم برای مدیریت ترافیک و ایمنی کابران در شرایط بحرانی برشمرد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.