مردم، منتظر ثبت نام برای خانه دار شدن/ مسئولین از نبود مشکل برای تأمین زمین می‌گویند

در حالی صحبت از کمبود زمین برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در خراسان جنوبی وجود دارد که مسئولین از نبود مشکل در این خصوص خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، طرح جهش تولید مسکن با شروع به کار دولت جدید در ادامه طرح اقدام ملی مسکن برای خانه دار کردن مردم در کشور آغاز شد.

جهش تولید مسکن طرحی است که سهمیه خراسان جنوبی از یک میلیون خانه‌ای که هر ساله قرار است ساخته شود، ۶ هزار و ۴۶۰ مسکن اعلام شده است.

اما هنوز سامانه ثبت نام برای این طرح در ۱۴ شهر خراسان جنوبی فعال نشده است و تنها ساکنین ۱۷ شهر می‌توانند برای ثبت نام در این طرح اقدام کنند و ساکنین مابقی شهرستان‌ها در بلاتکلیفی هستند.

مسئولین، خانه دار شدن جوانان را تسهیل کنند

یکی از شهروندان بیرجندی که حدود ۵۰ سال سن دارد می‌گوید: من دیگر نیازی ندارم که بخواهم خانه دار شوم، اما می‌خواهم برای فرزندانم ثبت نام کنم.

او با اشاره به قیمت‌های بالای اجاره مسکن ادامه می‌دهد: باید دستگاه‌های متولی سهولت خانه دار شدن را برای مردم فراهم کنند تا جوانان بتوانند صاحب خانه شوند.

این شهروند بیرجندی بیان می‌کند: در حال حاضر مشکلی که برای ثبت نام نشدن وجود دارد و عنوان می‌شودکمبود زمین ، در شهر است، اما تا جایی که ما می‌بینیم، زمین‌های بلا استفاده زیادی در بیرجند وجود دارد.

او تصریح می‌کند: هر چند قدمی که بر می‌داری، با یک زمین خالی و وسیع رو به رو می‌شوی که از آن یک اداره است و تابلوی مالکیت در آن نصب شده است؛ حال باید از این زمین‌ها استفاده کرد تا جوانان بتوانند صاحب خانه شوند.

این شهروند بیرجندی بیان می‌کند: زمین‌های محدوده بلوار شهید ناصری، شهید صیاد شیرازی و چندین نقطه دیگر در شهر می‌توانند جایگاه‌های مناسبی برای ساخت مسکن باشند؛ پس چرا از آن‌ها استفاده نمی‌شود؟

مشخص شدن تکلیف ثبت نام تا ۳ ماه دیگر

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال پیگیری راهکار‌های تأمین زمین برای این طرح در ۱۴ شهر هستیم گفت: برای تأمین زمین راهکار‌های مختلفی از جمله استفاده از اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها یا الحاق‌های جدید به محدوده شهری را بررسی می‌کنیم و به محض تأمین زمین، سامانه برای نام نویسی متقاضیان باز می‌شود.

او با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای تأمین زمین نداریم افزود: برای شهر بیرجند باید زمین‌هایی در حریم شهر به محدوده شهری افزوده شود تا زمین مورد نیاز تأمین شود.

داعی زمان مورد نیاز برای تأمین زمین را حدود ۲ تا ۳ ماه پیش بینی کرد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار