امام جمعه بوشهر گفت: مردم در شرایطی هستند که مجلس، دولت و قوه قضائیه باید به صورت هماهنگ مشکلات اقتصادی را که بسیاری از آن‌ها با برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت قابل حل است برطرف کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر عنوان کرد: هرچند حمله سایبری جهان استکبار به عرصه پخش انرژی و بنزین برای ۲ روز سامانه پخش فرآورده‌های نفتی را دچار اختلال کرد، اما دولت با پشتیبانی مردم توانست این مساله را مدیریت و برطرف کند.

او با تاکید براینکه استکبار جهانی و استعمار با این اقدام‌ها ثابت کردند در مقابل ملت ایران ایستاده‌اند، ادامه داد: همه این اقدام‌های تخریبی به ضرر مردم است و دشمن در تلاش است با این اقدام‌ها بین دولت و ملت فاصله بیندازد. اما این مردم آماده ایستادگی و نقش برآب کردن توطئه‌های تخریبی دشمن هستند.

امام جمعه بوشهر همچنین با اشاره به اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم، افزود: مردم در شرایطی هستند که مجلس، دولت و قوه قضائیه باید به صورت هماهنگ مشکلات اقتصادی را که بسیاری از آن‌ها با برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت قابل حل است برطرف کنند و نگذارند مردم دچار مشکلات معیشتی باشند.

صفایی بوشهری با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در جامعه، گفت: در دولت‌های قبل با وجود تذکر‌های پی در پی نسبت به تخصیص بودجه‌های فرهنگی، کم توجهی شده و امید است مسئولان فرهنگی و حوزه برنامه‌ریزی و بودجه در سطح ملی و استانی به این امر توجه کنند تا نهاد‌های فرهنگی، علمی، حوزوی، دانشگاهی و تمام کسانی که در حوزه علم و فرهنگ نقش دارند بتوانند وظیفه خود را به نحو احسن اجرا کنند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دست اندرکاران برگزاری کنگره شهدای زنجان، بیان کرد: برای ارج گذاری و زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان باید شهر‌ها به نام شهدا مزین شوند. همچنین باید تحلیل جامعه شناختی و روان شناختی درباره شهادت شهیدان، صبر خانواده شهدا و آثار و برکت‌های دفاع مقدس صورت گیرد تا نقش دین در حماسه دفاع مقدس و صبوری خانواده شهدا و توفیق شهدا مشخص شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت روز نوجوان و روز دانش آموز عنوان کرد: بسیج دانش آموزی خط مقدم نیرو‌های نوجوان در مقابل استکبار جهانی و آغازی برای تولید منابع انسانی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

زنان لرده حماسه‌ای به یادماندنی خلق کردند

صفایی بوشهری همچنین با اشاره به سالروز حماسه مقاومت زنان لرده دشتستان  مقابل استعمار انگلیس، بیان کرد: در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی نیرو‌های انگلیسی بعد از تصرف بوشهر به دنبال حمله به مرکز ایران بودند که در منطقه لَردِه (روستایی کوهستانی در قلب کوه‌های گیسکان در شمال شرقی برازجان شهرستان دشتستان) در هشتم تا دهم آبان با مقاومت مردمان آن منطقه روبه‌رو شدند و یک نبرد که به ظاهر آن‌ها پیروز میدان بودند شکل گرفت و مردان را دستگیر کردند.

او افزود: اما زنان این منطقه وارد میدان شدند که اسیران را نجات و انگلیسی‌ها را فراری دادند و با این اقدام خود حماسه‌ای به یاد ماندنی آفریدند.

امام جمعه بوشهر گفت: این اقدام زنان لرده حماسه‌ای بی‌نظیر در تاریخ ایران به شمار می‌رود که باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز را به‌عنوان روز مبارزه زنان ایران با استعمار و استکبار در تقویم ثبت کنند.

او تاکید کرد: باید مراسم باشکوهی به مناسبت حماسه زنان لرده برگزار شود، زیرا این حماسه‌ها از ظرفیت‌های بی نظیر استان است که باید همواره گرامی داشته شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.