یک کارشناس نظامی مدعی شد زیردریایی جدید ناوگان اقیانوس آرام روسیه در واقع یک تله‌گذاری در سواحل آمریکا برای واشنگتن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دریاسالار «نیکولای یومینوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه چندی پیش از ورود نیروی کمکی به ناوگان اقیانوس آرام این کشور خبر داد و اعلام کرد شش زیردریایی از نوع «ورشاویانکا» تا قبل از پایان سال ۲۰۲۴ به این ناوگان خواهند پیوست.

بعد از انتشار این خبر «واسیلی دندیکن» کارشناس نظامی در یادداشتی در این خصوص ادعا کرد: تصمیمی که برای گنجاندن این زیردریایی‌ها گرفته شده است، اتفاقی نبوده بلکه به دلیل این است که زیردریایی‌های کلاس ورشاویانکا قادر هستند عملیات‌های پنهان انجام دهند، زیرا هیچ صدایی که حضورشان را در محل موردنظر نشان دهد از خود پخش نمی‌کنند.

او در ادامه افزود: زیردریایی‌ها نیروی اصلی ناوگان اقیانوس آرام روسیه هستند و وظیفه اصلی آن‌ها دفع تهدیدات احتمالی از سوی آمریکاست. حال روسیه با تقویت زیردریایی‌های ورشاویانکا که قادر به نفوذ به پایگاه‌های دشمن هستند برای آمریکا در زیر آب‌های اقیانوس آرام و سواحل آن تله می‌گذارد.

در اواسط ماه گذشته واشنگتن با ایجاد یک اتحاد جدید با انگلیس و استرالیا هدف خود از تنظیم مجدد قدرت در منطقه اقیانوس آرام را نشان داده و موجب افزایش تنش در این منطقه شد. روسیه و چین نیز بعد از این اقدام برای اولین بار یک رزمایش نظامی مشترک در اقیانوس آرام برگزار کردند.

ناوگان چین و روسیه قبل از ورود به اقیانوس آرام از تنگه تسوگارو عبور کردند که یکی از فرماندهان سابق ارتش چین در این باره اعلام کرد استقرار کشتی‌های جنگی چین و روسیه در آنجا به معنای هشداری قوی هم به آمریکا و هم به ژاپن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
یه زیردریایی از صد تا ناو بهتره
آخرین اخبار