رئیس اوقاف و امور خیریه طالقان گفت: دیوار داخلی آستان امامزاده سید ضیاءالدین (ع) روستای خچیره توسط افراد ناشناس تخریب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله رزاقی، رئیس اوقاف و امور خیریه طالقان در خصوص تخریب دیوار آستان مقدس امامزاده سید ضیاء الدین (ع) روستای خچیره شهرستان طالقان گفت: در حال حاضر چندین سنگ از دیوار خارج از امامزاده که سال گذشته احداث شده بود، تخریب شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه طالقان  افزود: امامزاده سید  ضیاء الدین  (ع)توسط خادم اداره می‌شود و در نبود خادم توسط افراد ناشناس تخریب شده است.

رزاقی گفت:  امامزاده سید ضیاءالدین (ع)خارج از روستا واقع شده است و با روستا فاصله دارد، البته دارای یک جاده خاکی صعب العبور نیز است.

او افزود:  بقعه متبرکه امامزاده سید ضیاءالدین (ع) آسیبی ندیده است.

آستان مقدس امامزاده سید ضیاالدین (ع) در روستای خچیره، ۲۴ کیلومتری شهرک مرکزی طالقان، کنار رودخانه شاهرود و جنب جاده خاکی منتهی به روستا قرار دارد.

این امامزاده عظیم الشان در ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۰۵۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است و از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و اهالی روستا به این امامزاده اعتقاد زیادی دارند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ خ

برچسب ها: تخریب خانه ، حرم مطهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.