مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری اصفهان:

آموزش مبانی حقوقی در برنامه های دفتر بانوان اصفهان قرار دارد

مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری اصفهان گفت: آموزش مبانی حقوقی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقاء فرهنگ شهروندی خانواده وکاهش مشکلات اقتصادی زنان از برنامه های دفتر بانوان اصفهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شادی فضلی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت:آموزش مفاهیم حقوقی برای بانوان از دغدغه‌ها و نیاز‌های این حوزه است که برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری کانون وکلا و بسیج حقوقدانان استان اصفهان در دستور کار قرارگرفته است.

وی بیان کرد: این دوره‌های آموزشی در مناطق مختلف استان اصفهان ویژه بانوان برگزار خواهد شد تا این قشر برای مسائل خانوادگی، اجتماعی، فعالیت اقتصادی و در مواجه با مشکلات اجتماعی توانمند شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به فعال شدن نقش زنان در حوزه اقتصادی و تولید، تصریح‌کرد: برای انجام کار بهتر و کاهش مشکلات قضایی دریافت مشاوره حقوقی در حوزه کسب‌وکار و اقتصادی برای بانوان لازم و یکی از جنبه‌های پشتیبانی از آنان در حوزه کسب‌وکار است.

وی یادآور شد: سرفصل‌هایی با عنوان حقوق کار، حقوق تجارت و حقوق قرارداد‌ها برای زنان فعال در حوزه کارآفرینی و کسب‌وکار‌ها پیش‌بینی‌شده است که نقش مهمی در توانمندسازی آنان نسبت به مسائل کاری و انجام قرارداد‌ها خواهد داشت.

فضلی آموزش موضوعات حقوقی خانواده در دوران قبل از ازدواج را مهم بیان کرد و گفت: این کار مانع از تضییع حقوق این قشر و بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از دعاوی خانوادگی، طلاق و تأمین نیاز‌های آنان خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تعامل بسیج حقوق‌دانان و کانون وکلا و دادگستری کل اصفهان برای کاهش مشکلات حقوقی خانواده و ارتقاء فرهنگ شهروندی لازم است و با اجرای طرح آموزشی و توانمندسازی حقوقی شاهد نتایج ارزشمندی در کاهش پرونده‌های قضایی و تخلفات خواهیم بود.

فضلی یادآور شد: نشست مشترکی با مسئولان کانون وکلا، دادگستری کل، بسیج حقوقدانان، دفتر بانوان و خانواده و مسئولان سیاسی استانداری انجام‌شده است تا در کنار همدیگر هم‌افزایی ایجاد و خدمتی در ارتقاء دانش حقوقی جامعه به‌ویژه خانواده ارائه شود.

از میان جمعیت بیش از پنج‌میلیون‌نفری استان اصفهان بیش از ۲ میلیون و ۵۹۹ هزار نفر آنان مرد و بیش از ۲ میلیون و ۵۲۱ هزار نفر آنان زن هستند.

از میان کل جمعیت زنان استان، ۱۹۶ هزار و ۳۰۸ آنان سرپرست خانوار هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.