تولید بیش از ۱۶۰ تن گیاه دارویی خرفه در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از پایان برداشت گیاه دارویی خرفه در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۶۸ تن دانه خرفه از ۲۴۰ هکتار مزارع زیر کشت این محصول تولید و به بازار عرضه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: برداشت گیاه دارویی خرفه از اواخر شهریورآغاز و تا اوایل آبانماه ادامه داشت.

او با بیان اینکه متوسط عملکرد خرفه ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلو گرم در هکتار است، تصریح کرد: بسته به میزان آبیاری، مرغوبیت خاک و تغذیه مناسب تا ۱۵۰۰ کیلوگرم در هکتار نیز عملکرد دارد.

همتی با تاکید بر اینکه این گیاه در هرشرایط خاک و آب و هوایی رشد می‌کند، ابراز کرد: کشت و کار این گیاه در بخشی از زمین‌های زیر پوشش شبکه سد درودزن که آبدهی موقتی دارند و یا از لحاظ حاصلخیزی در وضعیت خوبی نیستد و معمولا شور هستند، توصیه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به سطح زیر کشت قابل ملاحضه این محصول در مرودشت افزود: با توجه به اینکه برداشت به صورت سنتی و در دو مرحله انجام می‌شود، ایجاد اشتغال موقت با به کار گیری بیش از سه هزار "نفر روز" کارگر فصلی، از مهمترین مزایای کشت این گیاه دارویی است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار