مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ سازمان بیمه سلامت کاملا الکترونیک خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان درنشست شورای اطلاع رسانی این نهاد که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، گفت: ازسال ۷۳ بیمه سلامت فعال شد که میزان پوشش خدمات بیمه‌ای امروز نسبت به آن سال، ده برابرشده است.

او تصریح کرد: صندوق بیمه کارکنان دولت در سال ۷۳ حدود ۱۸۰ هزارنفر بودند که امروز یک میلیون و ۸۰۰ هزارنفر تحت پوشش بیمه سلامت استان کرمان قرار دارند.

جعفری با اشاره به اینکه اجرای قانون بیمه همگانی از نظر پوشش چتر بیمه‌ای و پوشش کمی مهم بود، بیان داشت: تلاش این بوده که در کنار پوشش کمی، پوشش کیفی را نیز داشته باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار کرد: هزینه از جیب مردم قبلا تا ۶۰ درصد بود که از ۵ سال قبل به زیر ۴۰ درصد ازجیب مردم رسید.

او گفت: البته سال ۹۹ این هزینه ازجیب مردم به ۴۲ درصد رسیده که به سبب انتشار ویروس کرونا بوده است و پیش بینی می‌شود، امسال نیز این میزان تکرار شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک افزود: هم اکنون تمام نسخه‌ها در استان الکترونیک صادر می‌شود.

او تعداد پزشکان خانواده شهری درکرمان را ۱۲۰ نفر ذکر کرد و بیان داشت: این تعداد پزشک برای ۱۵۰هزار نفر جمعیت بیمه شده همگانی خدمات ارائه می‌کنند.

جعفری اظهارکرد: سرانه مطب پزشک خانواده شهری برای شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر ۷۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه درپوشش بیماری کووید ۱۹ همه دارو‌ها وخدمات دوره بستری و سرپایی را در پوشش داشتیم،گفت: هزینه درمان ما نسبت به سال قبل نزدیک به دو برابر افزایش پیدا کرد.  

جعفری تصریح کرد: هم اکنون ۱۵ هزار نفر از بیمه نامه الکترونیک استفاده می کنند و هر روز ۲ و نیم میلیارد تومان هزینه‌های درمانی مردم راتحت پوشش خود دارد تاهدف کلان از تاسیس سازمان بیمه مبنی بر حفاظت مالی مردم هنگام بیماری کاهش پیداکرده باشد.  

نشست شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت

او افزود: این آمار نشان می‌دهد بیمه سلامت سعی کرده تاحد ممکن خدمات خود را برای دوره بهبودی کووید پوشش دهد تا بار مراجعه ها به بیمارستان کم شود.  

جعفری با اشاره به اجرای طرح هوم کر یا درمان در خانه در دوره پنجم پیک کرونا گفت: با کمک بیمارستان افضلی پور تعدادی از بیمارانی که امکان بستری شدن در خانه داشتند را با حضور دکتر و پرستاران متخصص درمان کرونا تحت درمان درخانه قرار دادیم که این خدمت مورد تجلیل وزارت بهداشت نیز قرارگرفت.  

او تصریح کرد: بیمه سلامت در حمایت از بیماران پرهزینه به بهبود شرایط زندگی این افراد کمک کرده است، برخی از این بیماران روزانه بالای یک میلیون تومان هزینه درمان دارند که با کمک بیمه پوشش داده می‌شود.  

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: خوشبختانه نسخه الکترونیک جایگزین دفتر بیمه شد و این موضوع نه فقط به کاهش هزینه چاپ دفتر وسرگردانی مردم درهنگام نبود دفتر و یا انقضا تاریخ بیمه کمک کرد بلکه بیش از ۲۵ درصد منابع سلامت و هزینه مردم با الکترونیکی شدن خدمات سلامت کاهش یافته است.  

او گفت: در حوزه هوشمندسازی خدمات بیمه سلامت ما به عنوان سازمان تمام الکترونیک تا پایان سال مطرح خواهیم بود و هیچ خدمت کاغذی ازهیچ استانی نخواهیم دید

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار