شرکت تسلا نزدیک به ۳۰۰۰ خودروی مدل ۳ و مدل Y را به دلیل وجود مشکل فنی در آنها فراخوانی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، شرکت تسلا، ۲۷۹۱ خودروی مدل ۳ و مدل Y را به دلیل نگرانی از شل شدن بست‌های جانبی سیستم تعلیق جلو، فراخوانی می‌کند. این مشکل به طور بالقوه تراز چرخ‌ها را تغییر داده و خطر تصادف را افزایش می‌دهد. خودرو‌های تحت تأثیر نسخه‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مدل ۳ و نسخه‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مدل Y هستند.

شماره این فراخوان SB-۲۱-۳۱-۰۰۳ است. تسلا این فراخوان را به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها اطلاع داده است و قصد دارد در ۲۴ دسامبر نامه‌های اعلان را برای مالکان آسیب دیده ارسال کند. این شرکت بست‌ها را به صورت رایگان سفت یا تعویض می‌کند.

خودروی تسلا

تسلا در سال جاری تعدادی فراخوان دیگر نیز صادر کرده است، از جمله یکی در فوریه که روی ۱۳۵ هزار خودرو در ایالات متحده متمرکز بود و دیگری در ژوئن که شش هزار خودروی آمریکایی را شامل می‌شد. رگولاتور‌های آلمانی نیز در فوریه سال جاری برای ۱۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی برقی مدل X، به دلیل نگرانی‌های مربوط به تریم چسب فراخوان دادند. این موضوع به طرز وحشتناکی شبیه به موضوعی بود که منجر به فراخوانی بیش از ۹ هزار خودرو در نوامبر ۲۰۲۰ در ایالات متحده شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.