سرهنگ نجفی از افزایش ۶۱ درصدی جرائم در فضای مجازی استان ایلام خبر داد و گفت:با تلاش همکاران ۸۵ درصد این پرونده‌ها کشف شده است.

سرهنگ حسین نجفی،جانشین انتظامی استان ایلام  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ، اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون شاهد افزایش ۶۱ درصدی جرائم در فضای مجازی استان بوده ایم که با تلاش همکاران و کارشناسان خبره در پلیس فتا استان، ۸۵ درصد این پرونده‌ها کشف شده است.

او با اشاره به اینکه ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده ازابتدای سال تاکنون بیش از ۸ میلیارد ریال بوده است، برنقش آموزش همگانی و اطلاع رسانی در پیشگیری از جرائم اینترنتی و آگاهسازی عمومی تاکید کرد.

جانشین انتظامی استان ایلام یادآور شد: بیشترین جرائم صورت گرفته در فضای مجازی استان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی و برداشت از حساب افراد بوده که می‌طلبد هم استانی‌های عزیز در این زمینه هوشیاری بیشتری داشته باشند تا در دام کلاهبرداران قرار نگیرند.

او گفت: با توجه به وجود بسیار زیاد سایت‌های فریبنده، انتظار ما از مردم این است که از سایت‌های معتبر خرید کنند و تا اطمینان حاصل نکرده از پرداخت بیعانه خودداری کنند.

سرهنگ نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، امنیت در بستر اینترنت را موضوعی مهم و حیاتی دانست و بیان کرد: عدم رعایت نکات امنیتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسیب‌های جبران ناپذیری را برای اشخاص به دنبال دارد.

جانشین انتظامی استان، خاطر نشان کرد: به منظور ارائه خدمت بهتر و بیشتر به مردم، مرکز فوریت‌های پلیس فتا به شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روز آماده ارائه خدمات فوریت‌های پلیسی به شهروندان عزیز در فضای مجازی است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.