رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت : با ورود سامانه ناپایدار جوی در ۲۴ ساعت گذشته به آسمان این شهرستان مرزی، سرعت وزش باد در این منطقه به ۱۵ متر بر ثانیه معادل ۵۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیرپرویز نجفی رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت : وزش باد باعث انتقال ریزگرد‌ها و کاهش دید افقی این شهرستان به میزان هشت هزار متر شده که ۲ هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم که ۱۰هزار متر است کمتر است.

او با بیان اینکه دمای فعلی هوای قصرشیرین ۲۳درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۶۵ درصد است، گفت : طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی موج ناپایدار تا اواسط هفته جاری بر جو منطقه حاکم است و در برخی ساعات باعث غبار آلود شدن مناطق مرزی خواهد شد.

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل استقرار شرایط ناپایدار بر جو منطقه هفت میلی متر باران بارید.

نجفی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۳۶روز درگیر گرد و خاک بوده که روز‌های غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار و آبان یک روز بوده است.

اجرای طرح جهش تولید دیم‌زار‌ها

مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آبادغرب گفت: در سال زراعی جاری طرح جهش تولید دیم‌زار‌ها در ۲۱ هزار هکتار از اراضی این شهرستان اجرا می‌شود.

کامران کریمی افزود: ۲۱ کارشناس این طرح را در اسلام آباد غرب اجرا می‌کنند و به گونه‌ای که برای هر کارشناس یک هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: بر اساس تقسیم بندی که توسط مسئولین مراکز برای هر کارشناس صورت گرفته این کارشناسان باید نسبت به شناسایی کشاورزان حوزه عمل خود و ثبت آن‌ها در سامانه جهش تولید در دیمزار‌ها و معرفی به صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب افزایش و زمانبندی حضور در مزارع، هم افزایی دوسویه و سازنده مابین کارشناسان و کشاورزان طرف قرارداد، تلاش در جهت ارتقای دانش و ارائه‌ی پیشنهاد‌های مفید در خصوص بهبود عملکرد تولید محصولات و جهش در تولید را در قالب اجرای این طرح خواستار شد.

کریمی گفت: ارتقای عملکرد در واحد سطح مزارع دیم و جهش تولید، اصلاح الگوی کشت در دیم‌زارها، افزایش ضریب امنیت غذایی و بهبود معیشت خانوار‌های روستایی از اصلی‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

او افزود: رعایت تناوب کشت، حفظ بقایا و پوشش گیاهی خاک و اجرای کشاورزی حفاظتی سه برنامه مهم در طرح جهش تولید دیمزار‌ها هستند که در صورت انجام درست، موجب افزایش بهره وری خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب گفت: کشاورزی حفاظتی شاه کلید اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها است و حفظ بقایا در خاک، تناوب در کشت و کم خاک ورزی و بی خاک ورزی از مهمترین اصول کشاورزی حفاظتی است که باید در طرح جهش تولید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

واکسیناسیون ۹۰ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: ۹۰ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، ولی ۱۳ درصد جمعیت هدف هنوز واکسن نزده‌اند که نیاز است هر چه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

حشمت رضایی افزود: شورای بهداشت در آموزش و پرورش به منظور تطبیق جمعیت دانش آموزی هر مدرسه با دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی و کرونا تشکیل شده است.

او ادامه داد: در سطح شهرستان گیلانغرب ۱۳ درصد جمعیت هدف هنوز واکسینه نشده‌اند که بیشتر موارد مبتلا و بستری‌های روزانه از کسانی هستند که تاکنون واکسن نزده‌اند.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: ضرورت دارد مردم نهایت همکاری را به منظور واکسیناسیون افراد باقی مانده در جهت تضمین جامعه ایمن به عمل آورند.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب ادامه داد: کشور ما به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی آن با غالب سوانح و حوادث طبیعی به عنوان یک مخاطره مواجه و همواره مورد تهدید است از این رو اتخاذ تمهیدات لازم در این زمینه ضروری است.

رضایی افزود: برخی تهدید‌ها با عوامل انسانی در هر کشوری وجود دارد از این رو اقدام‌های پیشگیرانه برای آن لازم است و رعایت پدافند غیرعامل در نوع ساخت و ساز و ساز‌ها ضروری است که آموزش در این رابطه بسیار مهم است.

ساخت ۲ پروژه بخش فاضلاب در جوانرود

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جوانرود با اعلام ساخت ۲ پروژه بخش فاضلاب در این شهرستان با میانگین ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، گفت: ۷۵ کیلومتر اصلاح شبکه جمع‌آوری و عملیات ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جوانرود اکنون در دست ساخت است.

کیکاوس عزیزی‌نسب از مرتفع شدن ۲ هزار و ۹۷ مورد حوادث و اتفاقات آب و فاضلاب در ۶ ماه نخست امسال در سطح شهرستان خبر داد.

او ادامه داد: رینگ آب محله مسجد قبای شهر جوانرود جهت تامین فشار آب محله، تعویض الکتروموتور ۱۵۰ کیلووات ایستگاه پمپاژ کاوات و تعمیر ایستگاه پمپاژ صادق آباد از جمله اقداماتی است که در حوزه آب برای شهر جوانرود و روستا‌های طول مسیر انجام شده است.

عزیزی نسب افزود: برای تقویت شبکه آب در بخش روستایی نیز ۶ هزار و ۳۰۰ متر لوله گذاری در روستا‌های کلاش هوش و بانی لوان، تبدیل دستگاه کلرزن گازی ایستگاه پمپاژ سفیدبرگ به دستگاه کلرزن مگنتی (آب ژاول)، بهسازی چشمه ده کهنه روستای کلاش هوش و طراحی و اجرای خط انتقال به طول چهار کیلومتر از چشمه به ایستگاه پمپاژ روستا، بهسازی چاهک روستای بانی لوان و اجرای خط انتقال روستا به طول ۸۷۰ متر، بهسازی چشمه روستای کلاش لولم و احداث مخزن ۱۲ متر مکعبی و اجرای خط انتقال به طول یک کیلومتر به این روستا انجام گرفته است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جوانرود همچنین از کاهش ۵۶ درصدی حوادث فاضلاب نسبت به زمان مشابه سال قبل خبر داد و ادامه داد: به همت همکاران امور آبفا شهرستان با رفع به موقع هزار و ۳۵۴ مورد حوادث آب و فاضلاب در سطح شهر و ۷۴۳ مورد حوادث آب در سطح روستا‌های شهرستان، علاوه بر افزایش میزان رضایت مشترکین، از هدر رفت میزان قابل توجهی آب جلوگیری شده است.

عزیزی نسب گفت: سلامت آب شرب از اهم اولویت‌های شرکت است و امور آبفای شهرستان به همین منظور ۱۵ هزار و ۵۳ مورد کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی و شیمیایی را طی ۶ ماه نخست امسال انجام داده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.