اکبری گفت: اهمیت درختان در تعدیل آب و هوا اهمیت بالایی دارد و در این راه باید کاشت درخت میان مردم به یک فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه هماهنگی نهال کاری گروه جهادی شهید همت استان خوزستان و همراهی سازمان منابع طبیعی خوزستان در جاده و بوستان‌های روستا یی برگزار شد.

این جلسه که با حضور مسئولین منابع طبیعی استان خوزستان در اداره کل آبخیز داری و منابع طبیعی و همکاری اداره کل بحران استانداری خوزستان برگزار گردید.

حمید رضا اکبری مدیر گروه جهادی شهید همت با بیان اینکه درختکاری باید میان مردم فرهنگ سازی شود گفت: مبارزه با ریزگرد‌ها به نتیجه نمی‌رسد مگر با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی، زیرا هر کجا گروه‌های جهادی ورود کردند گره‌ها باز شده است.

او در این نشست افزود: برای گسترش و توسعه درختکاری باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم، میزان نهال مورد نیاز و نیروی مورد نیاز برای کاشت درخت در روستا‌ها و حاشیه جاده‌های روستایی را بررسی کرده ایم و نوع درختی که انتخاب می‌شود نیز باید با اکوسیستم و طبیعت ما همخوانی و سازگاری داشته باشد.

اکبری با بیان اینکه گروه‌های جهادی می‌توانند در طرح درختکاری همکار منابع طبیعی باشند، اظهار داشت: کاشت درخت در جوار گوراب‌ها و مناطق آبخیزداری هم اهمیت دارد و می‌توان درختان را شناسنامه‌دار کرد و در مردم انگیزه ایجاد کرد.

در ادامه جمال موسویان معاون منابع طبیعی خوزستان با بیان اینکه ما در کنار گروه جهادی شهید همت در این برنامه نهایت همکاری را خواهیم کرد گفت: با توجه به اینکه درختکاری باعث پاک شدن هوا می‌گردد ما نیز حرکت گروه جهادی شهید همت را پشتیبانی خواهیم کرد و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

او ادامه داد: با برنامه درخت کاری بوستان‌های روستایی و جاده‌های مواصلاتی روستایی که از سوی گروه جهادی شهید همت بررسی و مساعد درخت کاری باشند موافق هستیم و برای این امر خیر تمام قد کوشش خواهیم کرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.