شرکت فضایی اسپیس ایکس به دلیل آب‌وهوای نامطلوب پرواز فضاپیمای Crew-۳ را به تاخیر انداخته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت؛ گزارش‌ها حاکی از آن است که ناسا پرتاب Crew-۳ را به دلیل آب‌وهوای نامطلوب به تاخیر انداخته و  در توئیتی اعلام کرده است:"طبق گفته کارشناسان هوایی، احتمالاً تاخیر دیگری وجود نخواهد داشت".

گفته شده، فرماندهان ماموریت Crew-۳، تام مارشبرن و کایلا بارون هستند که پیش‌بینی می‌شود در سه نوامبر از ایستگاه زمینی ESA به فضا پرتاب شوند. همچنین مدیران اسپیس ایکس اذعان داشتند که فرماندهان Crew-۳ به همراه  ماتیاس مورر، در ایستگاه فضایی بین المللی تا اواخر آوریل ۲۰۲۲ می‌مانند.

اسپیس ایکس Crew-۳

شایان ذکر است که شرکت فضایی اسپیس ایکس Crew-۱ در نوامبر ۲۰۲۰ و Crew-۲ را در آوریل ۲۰۲۱ به فضا پرتاب کرد. گفته شده فضاپیمای Crew-۳  غیر نظامی بوده و ماموریت‌های فضایی  مهمی را برعهده دارد.

به گفته ناسا، برنامه ریزی این آژانس پس از پرتاب فضاپیمای  Crew-۳ به همراه خدمه متوقف نمی‌شود، به دلیل این‌که ناسا قصد دارد در ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ برای پرتاب Crew-۴ اسپیس ایکس به سمت ایستگاه فضایی آماده شود. پیش بینی می‌شود، خدمه Crew-۴ فضانوردان کیل لیندگرن و باب هاینز از ناسا به همراه سامانتا کریستوفورتی فضانورد ESA باشند. هنوز نام بقیه خدمه اعلام نشده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار