دبیرکل شورای عالی عتف از ارائه طرح استخراج اولویت‌های پژوهشی کشور در جلسه شورای عالی عتف خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  غلامحسین رحیمی شعرباف دبیرکل شورای عالی عتف در حاشیه ۲۰۷ جلسه کمیسیون شورای عالی عتف اظهار کرد: دو موضوع در جلسه امروز شورای عالی عتف مطرح شد که اولین موضوه «مسائل عمومی شورای عالی عتف و دبیرخانه شورای عالی عتف» بود.

او افزود: دستور جلسه اصلی دیگر که امروز در شورای عالی عتف مطرح شد؛ طرح استخراج اولویت‌های پژوهش و فناوری کشور و ارائه به کمیسیون دائمی شورای عتف بود.

رحیمی شعرباف تصریح کرد: بخش عمومی مطرح شده در این جلسه گزارش مختصری از سامانه ساتع، مبالغ واریزی به خزانه و مبالغ پرداختی به پروژه‌هایی که بود که بین دستگاه و دانشگاه منعقد شده بود.

دبیرکل شورای عالی عتف ادامه داد: گزارش مختصری از سمات ملی هم در جلسه مطرح شد و باید گفت که سامانه جدید سمات ملی آماده است تا بتواند به زودی توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شود.

رحیمی شعرباف گفت: چند نفر از همکاران وزارت علوم به علت تغییر و تحولات دولت جا به جا شده بودند که از افراد قدیمی قدردانی کردیم و به افراد جدید خوش آمد گویی کردیم تا بتوانند کماکان به عنوان نماینده فعال دستگاه خود در دبیرخانه شورای عالی عتف و کمیسیون دائمی کار کنند.

دبیرکل شورای عالی عتف اضافه کرد: دستور اصلی جلسه ما طرح استخراج اولویت‌های پژوهشی کشور در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ بود که توسط دکتر عادل آذر ارائه شد و مورد استقبال زیادی واقع شد و طرح آن چهارچوب خیلی قوی دارد و نقطه نظرات متعددی توسط اعضا عنوان شد و آن‌هایی که برای اصلاح به جا بودند برای تکمیل طرح مدنظر قرار خواهند گرفت.

رحیمی شعرباف تاکید کرد: با این روش علمی و کارشناسی تاکنون به این موضوع در شورای عالی عتف پرداخته نشده بود؛ بنابرای ساختار قوی فراهم شده که در آینده هم از این ساختار برای استخراج اولویت‌های پژوهشی کشور استفاده شود.

او مطرح کرد: از وظایف قانونی شورای عالی عتف این است که تصویب نهایی سند مشروط به موافقت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری باشد و سپس به همه دستگاه‌ها برای اجرا ارائه خواهد شد و اگر نیازی به ابلاغ داشته باشد توسط رئیس شورای عالی عتف یعنی دکتر رئیسی که رئیس جمهور هستند بعد از استخراج به همه دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

دبیرکل شورای عالی عتف در پایان گفت: هفته پژوهش با جدیت در حال پیگیری است و در این زمینه برنامه‌های زیادی داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار