با وجود اجرای طرح های متعدد فروش خودرو به شیوه قرعه کشی اما بازار هنوز با کمبود مواجه است که مسئولان برای رفع مشکلات این صنعت راهکارهایی ارائه کرده اند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت ۳ سال از اجرای طرح قرعه کشی فروش خودرو و سختی هایی که مردم در به دست آوردن خودرو داشتند اما هنوز این کالا درست به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد. آنطور که فروشندگان خودرو می گویند از زمانی که طرح قرعه کشی را راه انداخته اند، دسترسی به خودرو با قیمت کارخانه ای مشکل است و نسبت به سابق عرضه  کاهش یافته است. 

طبق گفته دبیر انجمن خودروسازان، خیلی از خودروهای تولیدی اکنون در پارکینگ خودروسازان خاک می خورند.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر قرعه کشی برداشته شود چطور می‌توان خودرو را به دست مصرف کننده رساند؟، گفت: قرعه کشی یک روش بسیار غلطی در صنعت خودرو است و باعث شده ۴ میلیون میلیارد تومان پول سرگردان در جامعه وجود داشته باشد.

او بیان کرد: وقتی اختلاف قیمت خودرو ۱۵۰ میلیون تومان است، هر شرایطی برای فروش بگذارند باز هم افرادی هستند که قوانین آن را دور بزنند و به فکر دلالی باشند. برای کاهش این اختلاف قیمت باید خودرو در حاشیه بازار به فروش رود.  در دهه ۷۰ این  مشکل وجود داشت، یعنی اختلاف قیمت زیاد بود و گفتند خودرو در حاشیه بازار به فروش رود که باعث شد قیمت تک نرخی شود.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: یک شرکت استاندارد بازرسی داریم که خدمات پس از فروش خودرو را رصد می‌کند، یعنی به فردی که خودرو را خریده است بعد از ۴ ماه تماس می گیرند که از مشکلات خودرو مطلع شوند که ۸۰ درصد آنها می‌گویند خودرو را فروخته اند، یعنی نشان می‌دهد در قرعه کشی ۸۰ درصد پول‌های سرگردان در بازار است و تنها راه این است که اجازه دهند خودرو در حاشیه بازار به فروش رود.

نعمت بخش گفت: باید کمک کرد تا تولید خودرو‌های خودروسازان افزایش یابد و اجازه دهند قطعه سازان قطعه به خودروسازان برسانند. یک پژو پارس در کارخانه ۱۴۰ میلیون تومان است که در بازار بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد یعنی بلیط هر کس برنده شود بیش از ارزش خودرویی که خریده به دست می‌آورد و نشان می‌دهد کارخانه ۱۴۰ میلیون تومان روی همان خودرو زیان می‌کند.

او تشریح کرد: باید اجازه دهند که خودرو در حاشیه بازار به فروش رود؛ اگر خودرو در بازار ۳۰۰ میلیون تومان است، در کارخانه هم ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رود. اینگونه ۸۰ درصد تقاضای کاذب کنار می‌رود. چون تقاضا کم می‌شود هفته‌ای ۵ میلیون تومان قیمت خودرو کاهش می‌یابد و ظرف ۳ ماه خودرو تک نرخی می‌شود و همان پژو پارس هم در کارخانه و هم در بازار به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

او با تاکید بر اینکه هر کالایی ۲ نرخی باشد باعث ایجاد رانت و فساد می شود، این اختلاف قیمت باعث هجوم مردم می‌شود. امسال به تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه خواهیم رسید و اکنون روز به روز توان خودروساز رو به کاهش است.

بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی ناقص کف پارکینگ خودروسازان

او گفت: اکنون بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی ناقص کف پارکینگ خودروسازان وجود دارد یعنی توان خودروساز روز به روز کم می‌شود و نمی‌توانیم مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنیم.

حال قطعه سازان می گویند به دلیل بحران جهانی که در تامین قطعات وجود دارد، نمی توانیم برخی از قطعات را تامین کنیم.

آرش محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازان همگن کشور در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قطعه سازان چقدر توان تولید قطعه برای تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال دارند؟، گفت: وزیر صمت اعلام کرده است که تا افق ۱۴۰۴ تولید خودرو به ۳ میلیون دستگاه در سال برسد که این برنامه از زمان های گذشته در برنامه وزارت صمت بوده است، اما از سال ۹۰ تاکنون انحراف معناداری از تیراژ برنامه تولید داشته ایم.

تولید ۹۰۰ هزار خودرو، توان خودروسازان!  

او ادامه داد: یعنی اوج تیراژ صنعت خودرو در سال ۱۳۹۰، یک میلیون و ۶۴۰ هزار دستگاه بود که سال گذشته به حدود ۹۰۰ هزار دستگاه رسیده است. برنامه‌ای که برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است، تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است، نمی‌توان گفت نشدنی است، بلکه قطعا شدنی است اما به شرطی که پیش فرض‌ها و پیش نیاز‌های تحقق این برنامه فراهم و عملیاتی شود.

دبیر انجمن قطعه سازان همگن کشور  با بیان اینکه حدود ۸۴ درصد یک دستگاه خودرو، قطعه است که قطعه سازان در برنامه تولید نقش زیادی ایفا می‌کنند گفت: اگر برنامه ای می‌گذاریم که باید اجرایی شود، نیازمند انجام برخی کارهاست. اکنون برای افزایش تولید باید با تشکل‌های مردم نهاد قطعه سازی و خود قطعه ساز‌ها برنامه را سبک و سنگین کنیم.

محبی نژاد با بیان اینکه اجرایی شدن هیچ برنامه‌ای با دستور محقق نمی‌شود، گفت: باید برای رسیدن به این برنامه زیر ساخت‌هایی فراهم کنیم، این برنامه شدنی است و باید یک رصد دقیق صورت گیرد و انحرافات کنترل شود و علاوه بر این پیش نیاز‌های تحقق برنامه فراهم شود؛ قطعه ساز‌ها پای کار ایستاده اند و مطمئن هستیم می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

او در خصوص کمبود قطعاتی که در بازار وجود دارد، گفت: کمبود قطعات مربوط به برخی موارد است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ یکی در تیراژ تولید است که از هزار و ۲۰۰ قطعه ساز کوچک و بزرگ کشور که در رده‌های ۱، ۲ و سه هستند، حدود ۴۰۰ قطعه ساز تعطیل و نیمه تعطیل هستند و دوباره باید به چرخه تولید باز گردند.

محبی نژاد ادامه داد: قطعه سازانی که اکنون فعالیت دارند با ۵۰ درصد ظرفیت کار می کنند که فعالیت آنها نیز به سرعت به ظرفیت ۱۰۰ درصد نمی‌رسد.

دبیر انجمن قطعه سازان همگن کشور  تشریح کرد: قسمتی مربوط به تامین مواد و متریال است؛ همچنین باید دانش فنی را به روز کرد و سرمایه گذاری در بروز آوری همین مقوله صورت گیرد.

او با تاکید بر اینکه در گذشته ۸۵ درصد قطعات خودرو‌های داخلی ساخت داخل شده و به تولید انبوه رسیده است، گفت: در تولید این قطعات  تا عمق ۸۵ درصد داخلی سازی پیشرفت داشته ایم و ۱۵ درصد باقی مانده بحث میز‌های ساخت داخل است که در خودرو‌های جدید تا مرز ۹۲ درصد داخلی سازی صورت گرفته است.

محبی نژاد گفت: باقی مانده قطعاتی که داخلی سازی نشده، تا یک سال دیگر به کمک یک سری تکنولوژی جدید که وارد صنعت خودرو می شوند، داخلی سازی می شود. 

او با بیان اینکه مشکل تامین مواد خاص آلیاژی و پتروشیمی و مواد خاص صنعت قطعه سازی و خودروسازی که در کشور تولید نمی‌شود مطرح است که دست خودروساز و قطعه سازی نیست، گفت: در آینده پروژه‌های ملی و بین المللی می‌طلبد تا رشد تولید داشته باشیم.

اما وقتی آمار تولید خودروسازان جهانی را مورد بررسی قرار می دهیم متوجه می شوبم که این بحران آنقدر پررنگ نیست که تولید را کاهش داده باشد، به طوری که چین توانسته ۲۵ میلیون خودرو، ژاپن ۴ میلیون خودرو و حتی هند ۳ میلیون خودرو تولید کند، اما خودروسازان ایرانی نتوانستند به رشد تولید برسند و سال گذشته تنها توانستند ۹۰۰ هزار خودرو تولید کنند. 

واردات خودرو به کجا رسید؟

حالا با این وجود خودروسازان ملزم شده اند هم تولید خودرو را افزایش دهند و هم خودروهای ناقص را عرضه کنند. این سناریویی برای تامین خودرو بود، حال یک سالی می شود که سناریویی هم برای تنظیم بازار در نظر گرفته اند که آن واردات خودرو است، اما مجلس به آن ایراداتی گرفته است. 

سیدجواد حسینی‌کیا، نائب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این مورد با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ایرادات شورای نگهبان را رفع می‌کند، گفت: تلاش می‌شود، موضوعاتی مانند واردات خودرو به ازای صادرات خودرو و قطعات با روان‌سازی متن مصوبه و درج جزئیات اصلاح شود.

وی درباره ایرادات شورای نگهبان در مورد مصوبه واردات مشروط خودرو، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس رفع ایرادات شورای نگهبان را در دستور کار قرار می‌دهد و تلاش خواهیم کرد که موضوعاتی مانند واردات خودرو به ازای صادرات خودرو و قطعات خودرو با روان‌سازی متن مصوبه و درج جزئیات اصلاح شود.

وی افزود: شورای نگهبان اشکال جدی به مصوبه مجلس درباره واردات مشروط خودرو وارد نکرده و بیشتر ایرادات شکلی است، نه مغایرت با قانون اساسی.

حسینی‌کیا ادامه داد: پس از اینکه کمیسیون صنایع و معادن ایرادات شورای نگهبان را برطرف کند، مصوبه به صحن اصلی مجلس ارسال و پس از رفع ایرادات توسط نمایندگان، برای بررسی مجدد به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

بر اساس این سناریوها می توانیم انتظار داشته باشیم که خودرو در صورت رفع موانع و حمایت های لازم، با قیمت واقعی به دست مصرف کننده می رسد که تنها باید منتظر اجرایی شدن سیاست گذاری های جدید باشیم.

گزارش از فائزه شعبانی اصل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نصر
۲۰:۰۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
اصولا اقتصاد و هرصنعتی زمانی پیشرفت میکنه که ازاد خصوصی و رقابتی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
اگر عشق ماشین خارجی داری باید کارخانه اش در ایران تولید کنه درایران تا جوانان ما بیکار نباشند وتو را نگاه کنند که سوار تانک چیفتن شدی وداری جلو یه عده بیکار رژه میری !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
افزايش توليد همراه با برداشتن قيمت گذاري دستوري و آزاد سازي واردات يك بازار رقابتي خواهد ساخت كه نهايتا هم توليد كننده و هم خريدار راضي هستند.كلا همه چي آزاد شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
تا زمانی که سالم و سلامت نباشین ، نمیتونین کار کنین
Poland
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
اگر قوطی حلبی ها و ارابه های مرگ سایپا و ایران خودرو رو سوار نشوید قطعا در تصادفات آسیب زیادی نخواهید دید . هیچ تویوتا یا لکسوسی وجود نداره که صاحبش رو به کام مرگ فرستاده باشه .
هر چقدر هم فرهنگ رانندگی و جاده ها درست باشن ، تصادفات اجتناب ناپذیر می باشد !
تصادف بالاخره رخ می‌دهد. پس چه بهتر که از خودروهای امن و باکیفیت خارجی استفاده کنیم
France
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
ما مردم مسلمان ایران خواستار بسته شدن درب کارخانه های ایران خودرو و سایپا می باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
مامردم نامسلمان ایران خواستار بسته شدن ورود خودرو های خارجی برای همیشه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
ما خواستار قطع ید واسطه و دلال وکارچاق کن ولابی و..........هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
ما خواستار نابودی انگل های توزیع (دلال وواسطه و.....)هستیم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۰۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
چیمون در حد استانداردهای جهانیه که انتظار داریم خودروسازیمون در حد کیفیت خودروهای خارجی باشه؟!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
باید واردات خودرو ازاد شود تا این اشغالها به نام خودرو تو چشم مردم بزور فرو نشوند و خودرو ساازان به فکر ترقی بیافتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
من نویسنده ومترجم کتب تصادفات در ایران هستم عامل انسانی بیشتر از 90%تصادف در جاده هاست نه وسیله نقلیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
شما اگه نویسنده بودی که اینجا نبودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
همون206 فرانسه رو میاری ایران بعد از یه مدت ایرانی ها مچاله شده اش رو تحویل اوراقی ها میدن ،،، پس نتیجه می گیریم مشکل جاده و فرهنگ رانندگی بیشتر از خود خودرو به ایرانی ها آسیب زده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
دوست عزیز نویسنده نگاه کن ببین یک ماشین از عقب میزنه به یک پراید کل پراید جمع میشه و سر نشینان عقب میمیرن ایا اگه کیفیت خودرو بالا باشه این اتفاق میفته اکثر تصادفات در کشور ما امکان نداره کشته نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
کوچ دلا ل ها از مسکن به خودرو با چراغ سبز لابی ها در مجلس !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
اشتغال جوانان مهم نیست
مردم امنیت جانی نیاز دارند
باید از سوار شدن یک خودرو ، احساس امنیت کنند
متاسفانه خودروهای ساخت ایران کیفیت و امنیت مناسب و لازم را ندارند!
مردم نمی توانند برای حمایت از تولید ایرانی سوار ماشین آشغال شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
آشغال دلال های سود جو هستند که مثل لاشخور بو می شکند کجا لاشمرده پیدا کنند یک بار به مسکن کوچ می کنند یک بار به مرغ وتخم مرغ ویک بار به ماشن و....
Iran (Islamic Republic of)
مصلح
۰۶:۳۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
هدف از اشتغال باید تولید باشد. نه هدف تولید اشتغال. عزیزی که تو همه پست ها نظر دادی که من و امثال من با واردات بیکار می شویم. من یه شغل براتون دارم. صبح تا ظهر آجرها را بدون ملات روی هم می چینی. ظهر تا عصر هم آنها را بر می داری. بهت حقوق می دهند. به نظرت این اشتغال محسوب میشه. ترکیه یکی از بزرگترین قطعه سازان دنیاست. خودرو داخلی هم نداده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
خودت فهمیدی چی نوشتی ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
در جواب کاربر ۹:۲۷....جمله سنگین بود و درک بالا میخواست... نیاز نیست اگر جمله ای درک نمی کنیم درک نویسنده زیر سوال ببیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
50 _ 50
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
مگر زمانی که واردات خودرو داشتیم خودروسازها بیکار بودن که حالا با جلوگیری از واردات میخواهید در صنعت خودرو سازی اشتغال ایجاد کنید در همان زمانیکه واردات بود افراد کم درامد به صورت قسطی وبا قیمت کمتر خودرو میخریدن ولی الان با جلوگیری از واردات وگران شدن خودرو های داخلی افراد کم درآمد بطورکامل از خرید خودرو محروم شدن ایا این ظلم به افراد کم دآمد نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
مردم به اینکه تولید حتما"باید در داخل باشد حساس هستند چون مشکلات دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
ما جوانان کار وشغل می خواهیم نه ماشین سواری ودور دور کردن با بنزین ارزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
ما تولیدات داخلی را می خواهیم فقط داخلی که اشتغال زاست اشتغال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
کار کار کار شغل شغل شغل
Poland
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
کار و شغل اهمیتی نداره. مهم امنیت و سلامت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
واردات بهتره تا این دو اشغال ساز خودشون رو جمع کنند وخودروی با کیفیت تولید کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
آسیب شناسی کنید مشکل در کدام مرحله است ؟! در صنعت خودرو : مرحله تولید مشکل ندارد واگر دارد قابل دیدن وحل است مرحله توزیع وفروش سر وسامان ندارد مثل مرغ وتخم مرغ وکالا های دیگر !!!باید با نظارت محکم وقاطع حاکمیت توزیع در تمام استان ها دقیق واستاندارد شود ودست بدست نشود !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
در مرحله توزیع مشکل داریم مثل مرغ وتخم مرغ و.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
بنگاه داری در کشور باید تحت کنترل قانون قرار گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
صنعت خودرو را در دام دلا ل ها وسود جویان نیندازید زیرا آنها به محض احساس خطر صحبت از ورود خودرو می کنند !!!مسیر را از باند ودلال پاک کنید وبنگاه ها راشناسنامه دار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
امر دیگه ای نیست ؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
دلا ل های خودرو در کف خیابان چشم به لابی های قدرت ونیرو های خود در درون حاکمیت بخصوص مجلس دوخته اند که بر اراده جمعی در سال جهش تولید اثر منفی بگذارند تا با گل آلود کردن آب ماهی بگیرند !! ولی همه می دانند که صنعت خودرو در کشور بومی شده وصدها نفر شبانه روز مشغول کارند وخواهند بود به کوری چشم دلا ل ها!!!
Iran (Islamic Republic of)
عشق پیکان
۱۸:۱۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
من فقط عاشق پیکان هستم !اگر می توانید دوباره تولید کنید همه پیش خرید می کنند ومشکل بیکاری تا اندازهای حل حله !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
اگر بتوانند پیکان را چند برابر قیمت به مردم بفروشند چرا که نه
Iran (Islamic Republic of)
نوشادی
۱۶:۵۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
من که فکر میکنم تمام گرونی خودرو به این شکل واندازه بدست کسانی هست که در واردات خودرو دست دارند و میخواهند به دولت و مجلس فشار بیاورن و سر مردم عادی هم شیره بمالن تا راه واردات به نفع خودشون باز شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
آفرین واقعیت همین است فشار لال ها ولابی ها در حکومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
باید قیمت خودرو جوری بشود که هر 5 سال اونیکه 4500 حقوقشه بتونه با پس انداز 10 درصد پولش خودرو بخرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
سلام
عرضه ندارید بازار کنترل کنید می خواهید قیمت ببرید بالا؟
تا کجا مگه کم قیمت بالا بردید؟
چرا همش از افزایش قیمت حرف می زنید ؟
چرا نمی گید با تولید بالا و کاهش قیمت باید بازار کنترل بشه؟
اینها همه بهانه است می‌خواهید قیمت افزایش بدید
بی چاره ما که هی پول جمع کردیم این ماشین بی کیفیت بخریم هی قیمت رفت به بالا
کاش ایرانی نبودیم ای کاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
ای کاش انقلابی تر بودیم و در دکان ظلم و بیداد و اینهمه گرانفروشی را میبستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
چرا این مسولین این قدر مردم گول میزنند گرانی همه چیز و خودرو دلیل گرانی دلار است نه چیز دیگه .اگر الان قیمت خودرو کارخانه ای خودرو با بازار یکی بشه ان فقط یک روز است فردا قیمت خودر داخل بازار میشه 450 ملیون و داخل کارخانه 300 ملیون و این روند همینطور ادامه دار میشه نه اینکه قیمت خودرو پایین می اید مشکل گرانی داخل کشور ما نبود ثباط قیمت ارز است ولی اگر واردات خودرو ازاد بشه هم خودرو ساز ما طرز فکرش را عوض میکند و کارگران خودرو سازی و مدیران با وجدان کار میکنند تا یک خودرو با کیفیت زیبا و مشتری پسند تولید کنند اما الان خیالشون راحته انحصار هر چه تولید کنند مردم مجبورند بخرند و اگر قیمت ان پایین بیاید دست نگه می دارند تا خودرو در بازار کم شود و قیمتها بالا برود و ان وقت می فروشند با چنین خودرو سازهای هیچ وقت ارزوی پیشرفت نکنید اینه همش خیال باطل است که ما داریم شغل ایجاد میکنیم بسوزه همچه شغلی که فقط کلاه سر مردم بگذارید این گونه نان خوردن حرام است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
مثل بانک ها چوب لای چرخ صنعت داخلی نگذارید واجازه بدهید جوانان سر وسامان بگیرند وبیکاری کم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
اخیرا" کره جنوبی 2000 ماسک به ما داد !!!!!!وکل دنیا دیدند !!!! ما همانطور که در ساخت وتولید لوازم خانگی وصادرات به اروپا بر تو گوش کره زدیم در ساخت وتولید ماشین هم همین را ه را 80% رفته ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
الان ژاپنی ها می خواهند اسم ایرانی روی ماشین های خود بگذارند تا بتوانند در بازار ایران نفوذ کنند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
واردات اگراصولی وعدالت ونظارت قاطع باشه بسیار خوب ویک اصل مهمه ولی تولید داخل هم باید پیشرفت وبنجلات فرانسوی روحذف ورقابت سالم انجام شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
متاسفم برای خودم که تو مملکتی زندگی میکنم که برخی مسولین دزد و برخی نیز خودشونه به خواب زدن. یکی نیست بگه اگه فکرمیکنید دلار بازی باعث گرونی ماشین هست و برای از بین بردنش باید قیمت با بازار یکی بشه پس این عدم توان تولید داخل در تیراژ تولید مقصرش کیه؟ تاوان بی عرضگی خودرو سازان و مردم باید بدن؟ آفرین که مثل گربه تمام تجزیه تحلیل هاتون به نفع خودرو سازان. آفرین. خدا آن شا ا... نسل تون رو منقرض کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
نفرین کردی یا دعا !!!؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
بهترین حرف رازدید مونتاژخودروبی کیفیت باقیمت گزاف با تکنولوژی قدیمی به بهانه تولیداشتغال فریبی بیش نیست خودرووارد کنید با خدمات پس از فروش اشتغال ایجاد می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
آن 2% که دنبال خودرو خارجی هستند به میلیون ها جوان بیکار خیانت می کنند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
یک پیغام دارم برای مدیران و کارکنان خودروسازهای فاسد
بدونید ما راضی نیستیم و اون نونی که می برید سر سفره حلال نیست چون پول خون برادران و خواهران مسلمان هست
اینکه یه عده به بهانه اشتغال یه عده خون کل ملت رو کردن تو شیشه دلیل نمی سه خودتونو بخواب بزنید
و یک پیام هم برای فرزندان مدیران خودروساز دارم
اینکه خجالت بکشید که از یک همچین لجنی می خورد ننگ بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
هر کس می تواند هر خودرویی که مطابق میلش است سوار شود و با مال خود هر کاری که می خواهد انجام دهد .
برای دیگران نسخه نگیرید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
تند نرو 25/000/000نفر فقط وفقط از کنار صنعت داخلی خودرو نان می خوردند وتو جز ع 2%هستی وحق نداری برای 98%تعیین تکلیف کنی ما می خواهیم دست به زانوی خود بگیریم ویا علی بگوییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
اولویت اشتغال است نه میل اشتغال هزاران تحصیل کرده بیکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
دوست عزیز خیانت نیست بیش ازسی ساله دارن غالب میکنن سوبله به اسم همین جوان بیکار وبه قیمت ریشه زدن همه مردم .رونق داخل را همه دوست دارن ولی این قیمت سوبله کمک به کارداخلیه؟!!!!!
France
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
ساکت شو بابا . دو درصد کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
5/000/000 نفر در صنعت خودرو سازی داخلی مشغول کارند و25/000/000نفر نان می خورند نان !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
از خودت ارقام و اعداد مزخرف در نیار جناب ماشین حساب !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
بر اینها هزاران شغل بازاریابی قطعات وفروش و تعمیر را هم اگر اضاف کنی بیشتر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
بر اساس آمار مرکز آمار ایران 27/000/000 نفر نه 25/000/000 نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
۲۵ میلیونو به ریال حساب کردی یا به پول ونزوئلا.رو هم رفته شاغلین مستقیم و غیر مستقیم خودرو سازی ۳-۴ میلیون هم نمیشن اخوی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
25/000/000نان خور یعنی هر نفر نان 4 نفر علاوه بر خودش را می برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
هزاران مهندس بیکارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
فرهنگ سود پرستی وسود جویی و سود خواهی بر ارکان روح وروان جامعه مثل سرطان رسوخ کرده وهزاران جوان تحصیل کرده وبیکار را نمی بیند !!!و فقط سود خود را در نظر دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
همه برای سود مسابقه گذاشته اند وچیز دیگری نمی بینند فقط سود خود سود خود سودخودسود خود سود خود سودخود سودخود سودخودسودخود سودخود سودخوددددددددددددددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
سود نیست چنگ اندازیها برای خجات از ورشکست نشدنه و روپا شدنه آنهم رفتن بر روی گرده ی مردم ! چرا در این نقطه ایم مدیریت اشتباه و لحظه نگر ی و نه دورنگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
خودت جواب خودتو میدی ؟ حالت خوب نیستا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
واقعا"درسته اول صبح از در خونه که بیرون می آیی آدم نمی بینی همه سود پرست بر وزن بت پرست می بینی : نانوا ،بقال ،راننده ،و......همه به یک چیز واحد فکر می کنند : سود ! سود ! سود ! ............!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
تمام صنایع کشور حکومتی برای همین هر چه میتوانند دارن گران میکنند بعد انقلاب تمام کارخانه ها مصادره بین دوستان تقسیم و نابود شدن چیزی به اسم خدمت به مردم ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
فکری به حال هزاران مهندس ومتخصص بیکار داخلی بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
باشه منتظر بودیم تو دستور بدی :|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
هر کشوری ادعای ساخت دارد بیاید ایران ودر داخل ایران تولید کند که هزاران نفر بیکار کم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
واقعا"درسته اگر کشوری مدعی ساخت است بیاید ایران هم مواد اولیه است هم نیروی کار وهم بازار منطقه هم تضمین سود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
ما خوشحالیم که هزاران نفر از صنعت داخلی خودرو نان می خورند نان !!! خدا را شکر !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
آفرین صد آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
واقعا"صنعت خودرو سازی داخلی باید کاملا"تقویت شود و بهترین ماشین ها در داخل تولید شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
کوتاه نیایید وصنعت داخلی را حمایت کنید تا جوانان بیکار نشوند
Iran (Islamic Republic of)
مهندس با 35 سال تجربه
۱۴:۵۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
هر نوع ماشینی را ما می توانیم در داخل تولید کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
من کاملا"موافقم که همه چیز در داخل تولید شود داخل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
فقط 2%مردم خودرو خارجی مصرف می کنند و98%از خودرو داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
کار هر چند سخت است ولی ما 80%راه را رفته ایم وچیزی نمانده 100%شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
من یک مهندس بیکار هستم وچشم امیدم به صنعت داخلی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
نه تنها در خودرو بلکه در بقیه صنایع باید داخلی سازی 100%شود تا مشکل بیکاری حل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
خواهشن فیلمبازی در نیارین دزدیهاتونو کمتر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
آزادسازی واردات...
تا توی صنعت خودروسازی رقابت نباشه همین آش و همین کاسس
البته اگه تعرفه گمرک ماشین وارداتی ۳ برابر ارزش خود ماشین نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
سلام بهترین راه کار واردات خودرو از همه مدل از تمام دنیا مخصوصا خودروهای ساخت ژاپن .انوقت هم خودرو ارزان میشود وهم دو غول خودرو داخلی که خودروهای بنجل را باقیمت ده برابری به مردم می دهند فکر کیفیت ورقابت در استاندارد کردن وقیمت واقعی ان می افتند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۰۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
سلام. راهکار دبیر محترم انجمن خودرو سازان بسیار عالی و تحلیل ایشان کاملا صحیح است. به نظر می‌رسد واردات خودرو در صورتی که تعرفه‌ی ۱۰۰ درصدی داشته‌باشد، آسیب‌زا نباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
یعنی خاک بر سر مدیران خودروسازی و خاک بر سر وزارت صنایع و نیرو و دفاع که به خودکفایی این صنعت تا کنون نرسیدند و تولید انبوه و قطبها را گسترش ندادند و تولید ایران را به یک سوم ژاپن و کره و چین هم نرساندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
کلا ۶۰ ساله در مسیر توسعه هستش! مثل هیوندا و تویوتا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
یعنی بودایی های ژاپن از این مسئولین مامسلمون ترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
هزاران نفر در صنعت خودرو سازی داخلی نان می خورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
همه تولید خودرو و تولید انبوه در حد شعاره و فکر نکن ایران بتونه با تولید انبوه و گسترده و گسترش خودروسازی ها و قطعه سازی ها خودکفا بشه پس اگر عقل و هوش دارید بس کنید و واردات خودرو را هم آزاد کنین چون دهها سال است که بازار در دست همین دو قطب بی خاصیت است .
اگر درک و فهم و عقل و هوش و شعور دارید این را بفهمید چیز زیاد پیچیده ای نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
تنها دلیل حمایت بی چون و چرای مسئولین از صنعت خودرو سازی(فرغون سازی) ایران میزان نسبتا بالای اشتغال تو این بخش صنعته.و همیشه خودرو ساز از این مسئله به عنوان اهرم فشار روی دولتها استفاده کرده.وگرنه صنعت خودرو سازی برای ما به هیچ وجه صرفه اقتصادی نداره.خیلی از کشورهای دنیا خودرو ساز نیستن و مردمشون هیچکدوم از مشکلات مارو ندارن.کیه که ندونه اکثر قریب به اتفاق خودروهای تولیدی ما به هیچ وجه شرایط رقابت تو بازارهای بین المللی رو ندارن.یا کاملا ناامن و بی کیفیت هستن مثل پراید تیبا و جی ال ایکس یا اگه تا حدودی کیفیت دارن قیمتهای خیلی بالاتری از رقبای خارجی دارن مثل دنا پلاس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
پژو پارس رو توی کارخانه ۳۰۰ ملیون عرضه کنید توی بازار قیمتش میشه ۵۰۰ ملیون و توان کنترل قیمت رو ندارید
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
پژو پارس در کارخانه ۱۴۰ میلیون و در بازار حدود ۳۰۰ میلیون قیمت داره ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
نه افزایش تولید نه آزادسازی واردات!تنها راه حل،ارتقاء کیفیت و بالابردن سطح ایمنی و صادرات خودرو هست.چرا خودروسازان همان خودرویی را که میخوان وارد کنن خودشون نمی سازن؟اینقدر بی عرضه هستن؟یا واقعا کلا خدمتگزار نیستن و خائن هستن؟ نه ایران خودرو موتور پیکان را ول میکنه نه سایپا پراید را.دنبال چی هستن؟دلالی و سودجویی یا خدمت به کشور ملت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
خودرو ساز لوس و تن پرور و بی عرضه ما توان تولید بهتر از پراید و ۴۰۵ و نداره وگرنه تولید میکرد.سایپا با اون همه تشکیلات عریض و طویل بعد از این همه سال تجربه هنوز نتونسته یه موتور جدید تولید کنه.الان اگه قرار باشه هواپیما هم تولید کنه مجبوره موتور پراید روش بذاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
آفرین فقط تولید داخلی صدها نفر کار تولید می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
این نعمت بخش چرا عوض نمیشه ، بنظرم تا این هست وضع خودروی کشور درست نمیشه
یعنی چه که در حاشیه بازار بفروشند یعنی قشنگ میخواد به این بهانه قیمت رو دوبرابر کنه، تا وقتی تولید پایین هست و خودرو ساز تولید رو بالا نمیبره تا بتونه به قیمت بیشتر بفروشه همین وضع رو داریم ، نعمت بخش هم بخشی از این نقشه ست
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس مرکزی
۱۲:۵۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
به امید خاک بر سر شدن هر چه زودتر نیکبخت لا مصب نمیره یا نمی می‌ره بی عقل کله پوک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
آزاد سازی واردات …
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
هزاران نان خور داریم که در صنایع داخلی مشغول کار هستند گور پدر خودرو خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
هزاران مهندس بیکارند فکری به حال بیکار ها بکنید
Iran (Islamic Republic of)
اصفهانی
۱۲:۲۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
واردات خودرو اسیب زیادی به تولید و منابع ارزی کشور می رساند دولت می تواند خودرو سازان داخلی را به کیفیت بیشتر محصولات وادار کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
دولت دستور داه خودرو بی کیقفیت تولید کنید تا زود خراب شوند و کارگران کارخانه بی کار نشوند چون خودروهای داخلی را هیچ کشوری جز مردم فهیم و عزیز داخل کسی دیگر نمی خرد و هر کارخانه ای که در کشور راه اندازی میشود فقط باید مردم داخل کشور کالای ان را خریداری کنند اگر چه خراب و بی کیفیت باشند والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
خودتون از این تیتر خندتون نمیگیره؟ توسعه؟ خودرو ایرانی؟ اینا فقط فکر فریب مردمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
آزاد سازی خود روها باید آزاد بشود با ارز آزاد و همچنین خودروهایی در حد متوسط نه خودروهای لوکس
Iran (Islamic Republic of)
خودرو
۱۲:۲۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
برای پیشرفت در تولید داخل باید واردات هر نوع کالای خارجی و ارز بر با جدیت تمام ممنوع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
آزاد سازی اقتصاد را از بین می برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
هر نوع کالا نه فعلا واردات خودرو باید آزاد شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
صد ها تحصیل کرده بیکارند بیکار
United States of America
مهدی
۱۲:۰۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
چرا نمی خواهید قبول کنید که مدیران خودرو سازها رانتی هستند و کاملا بی عرضه بازار انحصاری و عالی ، کارگر تقریبا مجانی ، انرژی مفت در مورد تجهیزات هم واقعا کم و کسری نیست و کاملا جوابگو هستند و ...... این شعار ها رو ول کنید مفت خور ها رو حذف کنید مدیر یا مشاور واقعی از چین یا اروپا وارد کنید خودرو یقینا بهتر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
دوست گرامی مشکل ما مشاور و مدیر خارجی نداشتن نیست. سود بالای بانکی برای تولید کننده،عدم ثبات اقتصادی (حتی برای یک ماه).تکنولوژی قدیمی (که تحریم اجازه ورود تکنولوزی جدید رو نمیده).عدم رقابت واقعی .مدیران صرفا بله قربان گو و سفارشی و الی ماشاءالله از این موارد.
Sweden
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
افزایش تولید باید در اولویت باشه؛ منتها اگر تولید پاسخ گوی نیاز داخل نباشه و باعث بشه قیمت ها بره بالا باید از خارج وارد کرد؛ چون هدف خدمت به مردمه در حکومت اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
آزاد سازی واردات با تعرفه منطقی ۵٪
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
اوایل که خودروهای کره ای اومده بودند اونا را با خودروهای اورپایی و ژاپنی مقایسه میکردیم و میگفتیم چقدر کیفیت پایین هستند! اما حالا کره ای ها کجا هستند! و این چینی ها که تا بیست سال بیش فقط سه چرخه تولید میکردند حالا کجا هستند! ما که مونتاژ کار خودروهای روز ( اون ور آبی بودیم ) حالا بعد چهل سالم نمیتونیم مونتاژ خودرو 30 پیش اون ور آبی رو با کیفیت اولیه خود اون محصول بزنیم! با شعار دادن دیگه راه به جایی نمیبریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
خدا شر شما مسئولان و خودروسازان شیطان صفت را از سر ما ملت ایران هرچه زودتر کم و کوتاه. صد رحمت به حکومت شاه . اگه اونا وطن فروش بودن پس شماها چی هستید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
تو ایران باید در دوتا چیز خودروسازی و فوتبال تخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
با پول مملکت سرپاست ولی حتی نیاز قشر متوسط رو هم تامین نمیتونه بکنه قشر ضعیف که هیچ که هر کدوم یه ماشین دستشان دارن که حتی از پس هزینه شم بر نمیان توان و اراده نوسازی هم ندارن چه توسعه ایی توسعه یک چرخه و زنجیر نه بخشیش!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
نابودی ایران خودرو و سایپا،راهگشای بازار خودرو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
فقط باید واردات آزاد بشه مثل سایر کشورها تا مردم قدرت خرید و حق انتخاب داشته باشند اینکه قرعه کشی ها حذف شود و پول اضافی به جای جیب دلاال به جیب خودروسازان برود برای مصرف کننده چه فرقی می کنه مهم قیمت مناسب است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
نظرات این افراد معلوم الحال به اصطلاح کارشناس رو میخونم حالم بهم میخوره.. مشخصه اینا کارشناس سود و دلالی خودروسازهای مکار و حیله گرن با اون باندهای فسادشون
فقط به فکر جیب خودروسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
صنعت خودروی کشور در مسیر توسعه { خالی کردن جیب مردم با کم فروشی و گران فروشی (خودرو ها به شش تا ده برابر قیمت واقعی فروخته میشود ) }
افزایش تولید یا آزادسازی واردات، کدام راهگشای بازار خودرو است؟
بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی ناقص کف پارکینگ خودروسازان جریان نبود قطعه و بدهکاری خودرو سازان مظلوم نمائی و بهانه ایست برای گران کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
ما اجازه نمی دهیم پول مملکت را بیش از این صرف واردات خودرو کنید بس است بس مگر خودمان دستمان کج است که نتوانیم بهترین تولید کننده باشیم با هزاران شغل ؟!؟!!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۲:۴۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
فعلا هم دست مجید و هم خائن و هم چشم و گوش و هوش بسته و هم تنبل .
تولید خودرو ایران مرز ده ملیون را باید بشکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
غیرازدلال بازی وپول محصول بی کیفیت توجیب یه عده رفتن چه حسنی داشته برای مردم..
Kuwait
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
واردات خودرو هم احترام به نوع انتخاب ملت هست هم جهش فكرى توليد كننده را در نوع توليد بالا مى برد و هم رقابت در بروز رساني را در ضمن بستكى دارد كه وارد كننده جقدر به ايرانى بودن خودش احترام قائل باشد ولياقت خودش را در حد واردات از كشورهاى بيشرفته بدأنا يا مثلند درحد هنوستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
ساخت ایران باعث آرامش ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
ساخت کم نه ساخت زیاد و تولید انبوه با قیمت مناسب و فراوانی در بازار و کیفیت خوب.
با این روند اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
باعث ارامشه اما بعد از تصادف.اون زمان ادم به ارامش ابدی ملحق میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
منظوررتون بی کیفیت بودنوقیمت سرسام آورشه..یا ایمنی این خودروها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
بنظر میرسد گفتن ما تولید میکنیم یا باید تولید کنیم یک بازی هست همه چیز وارد می‌شود موانع اصلي تولید خیلی هست از قوانین غیرقابل قبول در دنیای مدرن گرفته تا تکنولوژی روز دنیا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
در تولید خودرو ما 80%راه را رفته ایم وبر نمی گردیم وچشم به خودمان دوخته ایم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
افزایش تولید و آزادسازی واردات
اونایی که انحصار باعث شد خودرو را گران کنند .با افرادیکه در... و حتی من نوعی تفاوت چندانی ندارند .این قوانین هستند که باعث فروکش کردن نیروی حرص انسانها می شوند
-
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
بايد دولت وردات خودروهاي باكيفيت برقي و هيبريدي رو براي اسقاط خودروهاي فرسوده بي كيفيت و آلوده باز بزاره تا قيمت ها واقعي بشه دلال بازي ها حذف بشه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
خودرو هیبریدی را هم می توانیم مثل خورو های معمولی تولید کنیم همت واراده می خواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
دلال و دلال بازی راهی برای کسب درآمد بیشتر برای مسئولان حکومت است و دلال واقعی همینها هستند وگرنه تا بحال دودمان دلالان به باد داده بودند
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۰:۲۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
همین حالا هم میبایست چندین قطب خودرو ساز برقی می‌داشتیم ما در صنعت خودرو ضعفهای بسیاری داریم.
دست کم خودروهای برقی بدون دریافت هیچ گونه تعرفه ای باید وارد این کشور شوند مخصوصا خودروهای سواری و باری برقی آنهم با تعرفه صفر !
زیرا که ما در تولید این خودروها بسیار ضعیفیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخ
واقعا یا خوابی یا از دنیا بی خبر نویسنده عزیز
ژاپن تولیدش نزدیک به بیست ملیون و چه بسا بیشتر هم باشد آنهم با بیش از ده خودرو ساز از جمله تویوتا،نیسان،هوندا،ایسوزو،سوزوکی،میتسوبیشی و ....اونموقع ما چه ؟؟ایران خودرو و سایپا !!!
چین با بیست و پنج ملیون تولید در سال!
رشد و پیشرفت را از چین و کره و ژاپن بیاموزید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
اره با پژو پارس قطعا پیشرفت حاصل میشه ماشینی که دیگه ۲۰ ساله تو اروپا تولید نمیشه ما داریم این همه در موردش حرف می زنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
من از زبان بهترین مهندس ایتالیایی در ایتالیا شنیدم با این شتابی که ایران دارد تا 5 سال دیگر ایران قطب تولید خودرو در جهان خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
افزایش قطب های خودرو سازی و یا هر استان یک خودرو سازی.
راهکار رقابت است نه رفاقت بر سر تولید بی ارزش و خارج از رده
Iran (Islamic Republic of)
فروشد اااا
۱۰:۱۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
مدیریت اشتباه است ولی در زمانهایی ما صادرات هم داشتیم اواخر دولت احمدی نژاد کار بجایی رسیده بود که هر کس ماشین می خرید اگر میخواست بفروشد زرر میکردیعنی ماشین از کالای اقتصادی به کالای مصرفی تبدیل شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
" ما کمبود خودرو نداریم کمبود شخصیت داریم در برابر خارجی ها !!!! "
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۱۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
صنعت خودرو باید به سمت داشتن دهها خودروسازی و داشتن صدها و هزاران قطعه سازی به پیش بتازد و تولید خود را به ده ملیون در سال آنهم با دهها قطب خودرو ساز برسد و گر نه واردات خودرو آزاد و اینقدر دو خودرو ساز خون مردم را در شیشه نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
ساخت کلا "باید در ایران باشد حال چه داخلی وچه خارجی چون ما نیاز به کار داریم می خواهیم زندگی کنیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
کارشناس صنعت خودرو
۱۰:۱۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
صداقت
خودروسازها برای افزایش قیمت اقدام به احتکار خودرو و دلال بازی با برنامه قرعه کشی و پیش فروش نکنند.
خودرو را به قیت واقعی بدست مردم برسانند.
قیمت بهترین محصول ایرانخودرو معادل مجموع حقوق ۱ سال کارمند باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
دولت باید قاطع ومحکم جلو وار دات خودرو های معمولی را بگیرد و فقط خودرو های خیلی کلاس بالا ومحدود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
یعنی فکر کردید مردم نمی فهمن که احتکار گردید که گران کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
این مسخره ترین کار است که ماشین درجه چندم وارد کنیم چون بهترش را خودمان می سازیم واردات فقط وفقط شخصی ،محدود ،هایتک ،خوردوهای برقی ،پیشرفته با تعرفه بالا جهت الگو برداری ونمونه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۰۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
هم واردات و هم تولید خودرو در صورتی که برنامه ای برای تولید بیشتر و رسیدن به ده ملیون تولید در سال نداشته باشیم همان بهتر که واردات خودرو آزاد و رقابت واقعی شکل بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
واردات خودرو و لوازم منزل و پوشاک و..... = فقر و بدبختی وبیکاری وگدایی و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
من به عنوان یک بازاری با سرمایه چند ده میلیونی حاضرم سوار اتوبوس وخطی شوم به شرطی که ساخت داخل باشد از صفر تا صد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
هدف اصلی ایجاد اشتغال برای هزاران بیکار است در صنایعی همچون : خودرو ،لوازم خانگی،ساختمان ،پوشاک و...... در غیر این صورت ملت بی کار وبی پول کجا می تواند وسیله خارجی بخرد ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!وتا کی باید چشمش بدست کره وژاپن و......باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
این آقای نعمت بخش نمونه عینی « تعارض منافع » است !!!
ببینید چقدر حرفهای غیر منطقی در حمایت از مافیای خودرو سازان داخلی میزند !
میگوید: مابه التفاوت 150 میلیونی هر خودرو هم باید به جیب مافیای خودرو سازی برود !!
و با پیشنهادات دیگرش میخواهد یک آشفته بازار دیگری درست کند که تا نظام خودش بیاید پول یک کارخانه دیگر از کنار این اجحافها برای کارخانجات فعلی حاصل شود!!!
واقعا نان تعارض منافع به دهان برخی چقدر شیرین است !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
با سلام.ببخشید کسانی که از همین خودروسازها حمایت می کنند تحویل بگیرند ،معلوم شد که عمدا خودرو دست مردم نمی دهند،با گستاخی تمام می گوید چون مردم پژو پارس رو ۳۰۰ میلیون می خرند ما هم ۳۰۰ بفروشیم
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۹:۱۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
سلام ،

اشباع نشدن بازار مهمترین چیز است ،
در هر زمینه ای .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
به نظر من دولت بایدبه درخواست خودروسازان برای تعیین قیمت خودروبه مدت سه سال عمل کندوواردات خودروراباشرایط زیرواعلام قبلی آزادنمایددرسال اول سودگمرکی راصدوپنجاه درصدد سال دوم صددرصد درسال سوم پنجاه درصدتعیین کندحالا شرکت های داخلی سه سال فرصت دارندخودشان رانشان داده وبه استانداردهای خارجی برسانندمردم هم انتخاب می‌کنند چه خودرویی سوارشوندوالسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
نظر تو هیچ اهمیتی نه برای مردم کشورت و نه برای خودرو سازان ندارد زیرا کمر مردم خردتر و خودرو سازان هم گوششان به این حرفها بدهکار نیست این نیم قرن است که خودرو سازان همین مسیر را میروند و هنوز هم سرهم بندند و نه سازنده و یقینا پراید هم ملی نیست چه برسد به سورن و سمند و تیبا و ساینا و شاهین و تارا و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
بیشتر و همیشه دولت با تولید کننده است و نه مصرف کننده دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۸:۴۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
راهگشا فقط رفع تحریمهاست، این جلسات و کارها چهار ساله داره انجام‌ میشه و بی فایدست، برید دنبال لغو تحریم ها،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
دولت های قبلی 8 سال فقط و فقط و فقط برای رفع تحریم کار کرد نه برای تولید داخلی
شما فکر کنم تو خواب بودی ندیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
8 سال تو دولت قبل دنبال لغو تحریم رفتیم ولی به جایی نرسیدیم
الان دوباره بریم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
با این مسئولین،فایده رفع تحریم ها باز میره تو جیب مسئولین دزد یا دزدهای مسئول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
آزاد سازی واردات خودرو بهترین راه حل است, تا الان با حمایت مطلق از خودروسازان هیچ تحولی در صنعت خودروسازی نشده, کار آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
هزاران نفر بیکار به همراه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
هردو مورد با هم علاج این صنعت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
تنها راه مبارزه با مافیای بزرگ خودروسازان آزادسازی واردات همراه با کاهش سنگین حق گمرکی هست که مطمین هستیم عملی نخواهد شد به همون عللی که خیلیهامون می دونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
آفرین ،درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
تنها راه حل عاقلانه تولید با کیفیت داخلی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
واردات هم باید آزاد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
قسمت اول و متوجه نشدم ! یعنی خودرو ساز قیمت تمام شده پژو پارس و با قیمت دلال و بازارسیاه مقایسه کرد.
خداوکیلی این پژو پارس تولید کارخونه همون 140 میلیون هم زیادشه
با دلار 27 هزار تومنی با 140 میلیون راحت میتونی یه هیوندای وارد کنی
تفسیرشونم جالبه !!! هر هفته 5 میلیون کاهش پیدا می‌کنه میشه 200 میلیون تک نرخی. بچه بیا پایین سرمون درد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
دبیر انجمن خودروسازان: خودش از اون مافیای فروش خودرو هست، کل حرفش به سود دلالان خودرو نه مصرف کننده
چقدرم حرف بی منطقی میزنه میگه قیمت کارخونه با بازار یکی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
یه زمانی با جمع کردن شش ماه حقوق کارمندی میتونستی یه سمند بخری الان باید دو سال دست به حقوقت نزنی تا بتونی یه ساینا یا تیبا بخری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
یه زمانی با جمع کردن شش ماه حقوق کارمندی میتونستی یه سمند بخری الان باید دو سال دست به حقوقت نزنی تا بتونی یه ساینا یا تیبا بخری
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۱:۱۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
افزایش تولید خودرو با کیفیت همراه با آزاد سازی واردات خودرو با کیفیت بصورت هوشمند راهکار بازار آشفته خودرو است. دولت می تواند آزاد سازی واردات را با هدف کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت بشرط از دور خارج کردن دو عدد خودرو فرسوده در مقابل یک خودرو با کیفیت و ارزان قیمت وارداتی از وارد کننده طلب کند واقعا چرا دولت‌ها تا به حال این کار را نکرده اند و مورد خودروهای فرسوده را به راحتی حل نکرده اند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۰۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
اسقاط دو خودرو فرسوده به جای واردات یک خودرو!!!!!!!!
خخخخخخخخخ،چرا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نوشهری
۰۶:۳۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
واردات گزینه خوبیه. این به این معنی که من محصولات داخلی را ارزان‌تر بخرم. نه اینکه تولیدات داخلی با همین قیمت فروخته، واردات هم با خودروی های لوکس و گران قیمت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
واردات یعنی بیکاری من وامثال من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
افزایش تولید خودرو بی کیفیت تاثیری نداره ولی واردات خودرو با کیفیت مثل خودرو های ژاپنی باعث رقابتی شدن بازار خودرو و بهبود کیفیت تولید داخل می شه
۱۲
آخرین اخبار