مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری چالیدره گفت: کاهش شدید حجم آب این روز‌ها به یکی از موضوعات اصلی و نگران کننده ما تبدیل شده است، زیرا که سد چالیدره جوابگوی خشکسالی‌های آینده نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد رجب زاده مقدم مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری چالیدره گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی در سال گذشته و بروز خشکسالی، باغداران شهر طرقبه شرایط بحرانی را پشت سر گذاشته و نگرانی‌های زیادی برای تأمین آب باغ ها داشتند زیرا  که کاهش حجم آب چاه ها، خشک شدن رودخانه‌ها و... مشکلات زیادی را برای آبیاری فضای سبز شهری و باغات به وجود آورده بود.


او افزود: سد چالیدره توانست با صرف حدود ۷۵۰ هزار متر مکعب ازحجم آب خود، نگرانی باغداران شهر طرقبه را حل کند و کمکی برای عبور از بحران خشک سالی باشد، اما کاهش شدید حجم آب این روز‌ها به یکی از موضوعات اصلی و نگران کننده برای ما تبدیل شده است، زیرا که این سد با توجه به شرایط موجود جوابگویی خشکسالی‌های آینده نیست و باید به فکر راهکار‌های اجرایی برای جبران این حجم آب از دست رفته باشیم.


بیشتر بخوانید


 مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری چالیدره با تأکید بر اهمیت این موضوع ادامه داد: جلسات و بازدید‌های مختلفی با حضور افراد متخصص برگزار و راهکار‌های اجرایی (ماننده لایروبی کانال انتقال آب، لایروبی سد چالیدره، احیا کانال‌های قدیمی انتقال آب، اجرای طرح‌های آبخیز داری، استفاده از سایر منابع آبی مانند: پساب تصفیه خانه مهر و...) پیشنهاد شد.

رجب زاده بیان کرد: با همکاری شهرداری طرقبه عملیات عمرانی لایروبی کانال انتقال آب آغاز شده است، اما برای حل این مشکل ما نیازمند مشارکت اجتماعی هستیم چرا که ذی نفعان این سد همه مردم شهر طرقبه هستند و ما باید بتوانیم سرمایه مردم را با کمک و همدلی خودشان حفظ و ارتقا دهیم.

انتها پیام// ف. ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.