سناتور سابق آمریکایی با بیان این‌که استفاده از گزینه نظامی دربرابر ایران با پشیمانی همراه خواهد بود، مدعی شد تنها راه مقابله، فشار حداکثری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «رابرت توریچلی» سناتور سابق دموکرات آمریکا از ایالت نیوجرسی، در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز استفاده از گزینه نظامی دربرابر ایران را همراه با پشیمانی عنوان کرد و مدعی شد تنها راه مقابله با توانمندی کشورمان در زمینه هسته‌ای، اتخاذ سیاست فشار حداکثری است.

توریچلی در بخشی از سخنان خود مدعی شد: «خیلی دردناک است که تنها راه مقابله با توانمندی ایران در زمینه هسته‌ای، استفاده از سیاست فشار حداکثری ترامپ است.»

او در ادامه ادعا کرد: «بازگشت به توافقِ شکست‌خورده برجام، تأثیری برای ایران نخواهد داشت.»

او همچنین در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر آن‌که تصمیم دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» برای بازگشت به برجام را چگونه ارزیابی می‌کند، مدعی شد: «به نظر من پیشتر مایک پنس (معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا) به خوبی راه را برای ما روشن کرد، ما باید ایران را به گونه‌ای که هست، یعنی واقعیت آن‌ها را ببینیم! دولت بایدن ممکن است تمایل داشته باشد مذاکرات را ازسربگیرد و برجام را احیا کند، اما ایران در همین زمان به جنایات حقوق بشری خود و اقدامات تروریستی ادامه خواهد داد.»

سپس مجری برنامه در بخشی دیگر از این سناتور سابق پرسید که به نظر او باید چگونه با ایران رفتار کرد، که او در پاسخ به تکرار ادعا‌های مقامات این کشور پرداخت و مدعی شد: «به نظرم اول باید به فشار حداکثری در زمینه اقتصاد بازگردیم، دیدیم که در تاریخ مدرن، این بهترین و مؤثرترین راه بود و اقتصاد ایران را شکست داد، و این یکی از چیز‌هایی است که اعمال آن پاسخ خوبی داشت بنابراین باید بازهم این اقدام را اتخاذ کنیم در غیر این صورت تنها پشیمانی خواهد ماند، البته راه دیگری هم هست که آن هم با پشیمانی همراه خواهد بود و آن استفاده از گزینه نظامی است.»

تاکنون ۶ دور مذاکرات در وین، پایتخت اتریش و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده که آخرین دور آن در تاریخ ۳۰ خرداد ماه امسال بوده است.

آمریکا از زمان آخرین نشست وین تاکنون به تکرار ادعاهای خود مبنی بر تمایل به بازگشت به برجام ادامه داده است اما این در حالی است که تحریم‌های پیشین ذیل برجام را حفظ کرده است و تحریم‌های جدیدی نیز وضع می‌کند.

به تازگی «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رم در مصاحبه با خبرنگار شبکه سی‌ان‌بی‌سی درمورد مسائل مربوط به ایران و بازگشت به برنامه هسته‌ای صحبت کرد و مدعی شد: «ما اعتقاد داریم دیپلماسی بهترین راه برای بازگرداندن برنامه هسته‌ای است. اما اگر ایران نخواهد به برجام بازگردد، باقی گزینه‌ها روی میز خواهد بود.»

همچنین در این مصاحبه بلینکن درباره احتمال استفاده از گزینه نظامی نیز گفت: «همان طور که همیشه گفته‌ایم، همه گزینه‌ها روی میز است. اما نکته مهم این است که متأسفانه ایران به سرعت در حال پیشروی در برنامه هسته‌ای خود است.»

او در بخشی دیگر اعلام کرد که در صورت بازگشت به توافق، آمریکا و ایران می‌توانند همه مزایای توافق را بازگردانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
فشار حداکثری = غنی سازی حداکثری آقای سناتور
در ضمن جناب آقای سناتور جنایات حقوق بشری خود شما و اقدامات تروریستی شما
چی میشد؟؟ آیا بمب باران کردن جشن عروسی مردم جنایت نیست؟؟
Canada
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
دیگه دوران لشکرکشی به زباله دان تاریخ پیوسته
گزینه روی میز
گزینه زیر میز دوران اش تمام شده
دوران گفتگو است و بس
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۳۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
سناتور جان. مردی خبر نداری که مردی... گور پدر آمریکا با پشتبانی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
هر اقدامی درنقابل ایران انجام بدید براتون پشیمانی داره مگه اینکه دست از خریتتون بردارید .خوب کودن نفهم فشار حداکثری که خیلی وقته شکست خورده.لا سانسور
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۰۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
تنها نوع دفاع در برابر فشار حداکثری امریکا // رسیدگی به وضع معیشت مردم میباشد // که اگه دولت مردان ما این روند را در پیش نگیرن اونا هم ضرر جبران نا پذیری را ممکنه متحمل بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اگر همه مردم با هم یکی شوند و از دولت حمایت کنند، وضعیت صد در صد تغییر می کند. معیشت و رفاه اقتصادی کاملا با عمل کرد دولت مرتبط است. متاسفانه بعضی از ایرانی ها از آمریکا برای تحریم ایران و حمله نظامی به ایران اعلام حمایت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
گزینه نظامی زیر میزه نه روی میز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
روسیه و چین رقیب سرسخت آمریکا هستن بهترین اقتصاد هم دارن دشمن آمریکا هم هستن,پس نگو مقابله با آمریکا. باعث اذیت مردم میشه ,نمونه بارزش گفتم که چین و روسیه,بجای این حرفا بگو اختلاس و بی کفایتی دولت اصلاحات باعث این وضع شده,آدرس غلط به مردم نده لطفا
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۳۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
زنده باد حرف حسابی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
فشارحداکثری پدر مردم مخصوصا قشر ضعیف رو دراورده ومسولین باتمام قوا جلوی امریکا ایستاده اند وعین خیالشان نیست که چگونه وباچه وضعیتی مردم زندگی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
شما بگو چیکار کنند. مگر 8 سال پیش کوتاه نیامدند و برجام اجرایی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
بمیر بابا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۴۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
*خوشبختانه درهمین دهه(۱۰سال)پیش رو >>> هم(قدرت اقتصادی)و هم(قدرت نظامی)جهان ازغرب وآمریکاغروب میکند
ودرشرق وآسیاطلوع وپامیگیرد.ودراین قضیه قوی اجل حتمی مستکبران،این چین و روسیه نوظهورقدرت هستند که قرارست پدرآمریکاو ناتو را درآورندونه ایران. |||| بنابراین فشاروتهدیدآمریکا روی ایران که اصلا عامل اصلی این واقعه بزرگ نیست،مثل تیرزدن آدم جفنگی است به درب ودیوارمردم ونه هدف.|||| وهمین کوری وگمراهی ظالمین است که طبق قول قرآن،زوال و فنایشان را حتمی میکند.☆الحمدلله حق☆
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
الان کره شمالی بمب اتم ساخت. خب چه فایده؟؟؟ الان می تونه ازش استفاده کنه؟ اگر بخواد استفاده کنه آمریکا چند هزار بمب اتم داره که می تونه کره شمالی رو از رو زمین محو کنه! الان کره شمالی بمب اتم ساخت آمریکا به پاش افتاد؟؟؟
نهههههه !!!
خود مسئولین کره شمالی در رفاه کامل هستن ولی مردم بدبختشون دنبال یه لقمه نون می گردن و برده حکومت هستن.
ایران هم دقیقا همینطوره. مسئولین در ناز و نعمت ولی مردم بدبخت دنبال یه لقمه نون و بدتر از همه اسم اسلام و عدالت علی رو گذاشتن رو خودشون !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
تصاویر شهرهای کره شمالی رو در اینترنت نیگاه بندازید، تر و تمیز و مرتب. وضعشون از ما بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اگه عقل داشتی اینو نمیگفتی
اگه ایران این توان نظامی رو نداشت وضعمون مث عراق افغانستان سوریه یمن لبنان و...... بود.
شرایط مالی منم مث خودت خوب نیست و مستاجر کارگرم اینمه مسئولان در ناز و رفاه هستن شکی نیس جوابش میمونه با خدای خودشون که قطعا از حلقومشون درمیاره.اما من فقط این واسم مهمه که زن و بچمو با ترس لرز خونه نمیزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
تو نمیخواد نگران مردم کره شمالی باشی ... از شما که وضعشون خیلی بهتره ... وارد هیچ مذاکره ای با امریکا هم نشدن تا مثل شما هر روز با ذلت و بدبختی زندگی کنن

نسبت به ایران...هم اقتصادشون خیلی بهتره...و هم سلاح اتمی ماوراء صوت برای دفاع از کشورشون دارن ... خب شما چی دارید؟ ... اها یادم اومد :) ... شما برجام دارید! :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
مگر ایران بمب اتمی دارد یا می خواهد بسازد؟ آنها می گویند موشک نسازید، پهباد نسازید و ... . اگر یک کشور عربی دیگر زد به سرش و خواست به ایران حمله کنه چی؟ مثل عربستان که به یمن حمله کرد. مثل عراق که به ایران و کویت حمله کرد. مثل اسرائیل که به لبنان حمله کرد و ... .
Canada
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
حالت خوب نیست
حتما سری پیش روان شناس برو
شاید هم سخنگوی کانالهای معاند هستی
یا منافقین پوسیده و فسیل البانی در وطن
آخرین اخبار