عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود پرداخت.

سید مرتضی خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره جزئیات نشست امروز یک شنبه ۹ مهر ماه کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در محل قوه قضائیه با حجت الاسلام اژه‌ای دیدار کردند و مسایل مبتلا به بهداشت در سطح کشور، دانشگاه‌ها و حوزه ستادی و همین طور مسائل مهم حوزه‌های انتخابیه مورد بحث قرار گرفت.

خاتمی در ادامه تاکید کرد: یکی از مسائل مهم، مباحث مربوط به پزشکی قانونی است که در ارتباط با حقوق و مزایای پزشکان شاغل در پزشکی قانونی و نحوه به کار گیری آن‌ها در مراکز که به عنوان ضابط قوه قضائیه فعالیت می‌کنند یک بحث دو سویه مطرح شد.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: به عنوان نمایندگان مردم به مشکلات پزشکان مراکز پزشکی قانونی پرداختیم و رئیس محترم قوه قضائیه متقابلا از نمایندگان کمک خواستند. در رابطه با امنیت شغلی پزشکان و نحوه ورود قوه قضائیه به مسائل پزشکی که می‌تواند به افزایش کارایی قوه و جامعه پزشکی منجر شود مباحثی مطرح شد. علاوه بر این در ارتباط با حفظ حقوق عامه هم تاکید شد.

موضوع دیگر ضرورت اهتمام در اجرای اصول مرتبط قانون اساسی بویژه اصل سوم و تاکید بر اجرای همه جانبه عدالت نه تنها در انشاء رای بلکه در امر پیشگیری و تلاش در انجام وظیفه سالم سازی بستر جریان امور، برخورد مناسب با مقوله هائی، چون سقط جنین و دقت بیشتر در برخورد با جرائم پزشکی، تأکید بر روزآمدی در امور نظارتی و بازرسی تا هم انحرافات کمتر شود و در عین حال منجر به ترک فعل‌های مدیران سالم نگردد. همچنین در خصوص پاسخگوتر نمودن دستگاه‌های زیرمجموعه قوه مانند ثبت اسناد، فعال‌تر شدن پژوهشگاه قوه قضائیه و اتخاذ تدابیر در جهت کاهش پرونده‌ها بحث و تبادل نظر شد.

در پایان هم نسبت به تشکیل کارگروهی مشترک در زمینه پیگیری مسائل مرتبط با امور پزشکی توافق گردید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار