روزنامه واشنگتن پست گزارش داد پلیس فدرال آمریکا و برخی مراجع قانونی پیش از حادثه حمله به کنگره به اطلاعات دریافتی اهمیت نداده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: برخی اطلاعات نشان می‌دهد که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) و برخی نهاد‌های اجرایی پیش از حادثه حمله به ساختمان کنگره در ششم ژانویه اطلاعاتی دریافت کرده بودند که نشان می‌داد در آن روز ممکن است اقدامی خشونت آمیز صورت گیرد، ولی مقامات پلیس فدرال به این هشدار‌ها اهمیت نداده اند.

بر این اساس، اطلاعاتی شامل گردهمایی سیاستمداران برای تصمیم گیری در مورد نحوه اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و پیام‌های دریافتی در شبکه‌های اجتماعی از یک هفته پیش از ۶ ژانویه سال جاری در اختیار پلیس فدرال آمریکا قرار گرفته بود.

واشنگتن پست می‌نویسد: یکی از نکات کلیدی در این اطلاعات نشان می‌داد که حامیان و طرفداران دونالد ترامپ مدام در حال گفتگو در شبکه‌های اجتماعی درباره این حمله بودند. مطالبی مانند این که چگونه می‌توان اسلحه‌ها را مخفیانه وارد واشنگتن کرد و یا اینکه از چه روشی می‌شد پلیس را تسخیر کرد در این پیام‌های هشداردهنده به چشم می‌خورد.

این روزنامه آمریکایی می‌نویسد: در مکالمات افراد مشخص بود که آن‌ها از شخص دونالد ترامپ دستور می‌گیرند و از عبارت‌های رمزی مانند "کلنگ" برای توصیف سلاح گرم استفاده می‌کردند.

در این گفتگو‌ها همچنین چهار منطقه مختلف برای ملاقات طرفداران ترامپ یک روز پیش از حادثه حمله به ساختمان کنگره مشخص شده است.
واشنگتن پست تاکید می‌کند: در یکی از مطالب مشخصاً پوستری از میت رامنی، سناتور جمهوری خواه از یوتای آمریکا به عنوان یکی از اهداف دیده می‌شود.

میت رامنی یکی از هفت جمهوری خواهی بود که به محکومیت ترامپ به جرم تحریک برای شورش در جریان دومین استیضاح رییس جمهور سابق آمریکا رای مثبت داده بود. یکی از مقامات پلیس فدرال آمریکا پس از انتشار این مطلب تایید می‌کند که چند روز پیش از حادثه حمله به ساختمان کنگره هشدار‌هایی درباره تحرکات خشونت آمیز دریافت کرده اند.

این مقام پلیس مدعیست پلیس فدرال آمریکا این اطلاعات هشداردهنده را در اختیار مقامات اجرایی قرار داده، ولی پس از آن هیچ گونه پیگیری انجام نشده است.

روزنامه واشنگتن پست می‌نویسد: این مطالب در نتیجه مصاحبه با بیش از ۲۳۰ نفر و بررسی هزاران صفحه از اسناد و گزارش‌های داخلی و نیز تحلیل صد‌ها فیلم ویدئویی، عکس و فایل صوتی از روز حادثه به دست آمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار