خبرگزاری رسمی سوریه افشا کرد ترکیه ارسال تجهیزات نظامی به خاک سوریه برای حمایت از نظامیان و مزدوران خود را افزایش داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بنابر گزارش شاهدان عینی نظامیان ترکیه کاروان‌های نظامی جدیدی را که حامل تجهیزات نظامی سنگین و لجستیکی بوده را به منظور حمایت از نیرو‌ها و مزدورانش در شمال سوریه، وارد منطقه «راس العین» در حومه شمالی غربی شهر «الحسکه» کرده است.

منابع محلی به سانا اطلاع دادند در ساعات آغازین امروز (دوشنبه) کاروانی نظامی شامل ده‌ها کامیون، خودرو‌های زرهی و نفربر‌های پر از سرباز از خاک ترکیه وارد منطقه راس العین و حومه شهر الحسکه شدند.

این منابع اعلام کردند این کاروان شامل تسلیحات کیفی از جمله توپخانه سنگین، ضد زره و مقادیر زیادی مهمات مختلف و نفربر‌های پیشرفته که ترکیه در سازمان پیمان ناتو از آن‌ها استفاده می‌کنند را در چندین مرحله وارد راس العین کرده و آنان را میان نیرو‌های خود پخش کردند. خبرگزاری سوریه اعلام کرد این منطقه و برخی مناطق شمال سوریه همچنان تحت اشغال ترکیه هستند؛ و آنکارا حتی از تروریست‌های مستقر در آن حمایت کرده و از آن‌ها به عنوان مزدور استفاده می‌کند.

منابع سوری افزودند: نیرو‌های اشغالگر ترکیه طی چند روز گذشته تعداد زیادی از مزدوران تروریست خود را در اطراف شهر راس العین و حومه شهرک‌های «تل تمر» و «ابو راسین» جمع آوری کردند که بنابر گزارش‌های مشابه رسانه‌ها آنکارا قصد دارد به تعدادی از مناطق اطراف نیز حمله کرده و آنان را زیر سلطه خود دربیاورد.

گفتنی است نظامیان ترکیه از سال ۲۰۱۹ به شمال سوریه حمله کرده و تعدادی از استان‌های آن را به اشغال خود درآوردند و به اساس گزارش منابع سوریه حتی در مدارس این منطقه شروع به ترویج زبان ترکیه‌ای کردند. دمشق بار‌ها به سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرده است که مخالف حضور ترکیه در خاک خود است و خواستار خروج این کشور از سوریه شده است. 

 با این حال طی هفته جاری پارلمان ترکیه قانون تمدید حضور نظامیان این کشور در سوریه را تصویب کرد که با واکنش شدید سوریه مواجه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار