یک اپیدمیولوژیست گفت: خطر ابتلای افراد واکسن نزده در پیک ششم کرونا بیشتر است.

احمد مهری، اپیدمیولوژیست و کارشناس بهداشت عمومی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در حال حاضر یکی از نگرانی های ما حفظ سلامت کودکان است. برخی از مدارس بازگشایی شدند و این مسئله افزایش موارد مثبت درون خانگی را افزایش می دهد.

مهری افزود: هنوز به ایمنی جمعی حاصل از واکسن نرسیده ایم زیرا بسیاری از افراد واکسینه نشده یا هر دو دوز را دریافت نکرده‌اند. این افراد با بروز پیک ششم در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

این اپیدمیولوژیست ادامه داد: روند سرعت واکسیناسیون در ایران خوب بوده اما در روزهای اخیر این سرعت کاهش یافته است، این کاهش سرعت، می‌تواند اثر واکسن را کم کند.

او بیان کرد: مردم خودشان را گرفتار رنگ بندی های کرونایی گزارش داده شده، نکنند. در واقع تعداد مبتلایان روند افزایشی دارد که بخاطر همزمانی با آنفلوانزا و سرماخوردگی، مردم دچار تردید می شوند که دقیقا مبتلا به کدام بیماری شده اند.

این کارشناس بهداشت عمومی افزود: همه باید در مواجهه با هر شرایطی اگر به کرونا یا آنفلوانزا مشکوک شدند، سریعا اقدامات خود کنترلی را شروع کنند؛ یعنی از بقیه دور بمانند و ابتلای خود را انکار نکنند.

مهری با بیان اینکه پیک کرونا با شاخص بستری مشخص نمی شود، گفت: تعداد افراد دارای عفونت، عدد مولد نسلی ، میزان حمله ویروس، میزان جمعیت، میزان جمعیت مستعد و شاخص شناسایی بیماران از عوامل تعیین کننده پیک است.

این اپیدمیولوژیست تصریح کرد: شاخص ابتلا و موارد مشکوک دارای علامت وقتی بطور معنی داری روند افزایشی پیدا کند، نشان دهنده آغاز پیک بیماری کروناست. روند بستری دو هفته بعد از افزایش مبتلایان رقم می خورد که عملا چندین روز پیک را گذرانده ایم؛ در این شرایط بیمارستان ها مملو از بیماران کرونایی می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار