معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: واکسیناسیون ۷۷ درصد از گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، الهام بهره‌مند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه حدود ۴۱ هزار نفر در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند که از این تعداد ۳۰ هزار نفر دانش‌آموز هستند.

او با اشاره به این‌که از مهرماه واکسیناسیون این گروه سنی در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شده است افزود: در حال حاضر ۷۷ درصد این گروه دُز اول و ۲۲ درصد نیز دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند و بقیه نیز در حال دریافت دُز دوم خود هستند.


بیشتر بخوانید



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: با توجه به این‌که در اواخر آبان‌ماه و اوایل آذرماه بازگشایی مدارس پیش‌رو خواهد بود دعوت می‌کنم از دانش‌آموزان و همه گروه‌های سنی که برای دریافت واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون، مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند تا بتوانیم با پوشش ۱۰۰ درصدی شاهد بازگشایی مدارس باشیم.

بهره‌مند بیان کرد: برای رسیدن به ایمنی دسته‌جمعی لازم است همه گروه‌های سنی واکسن خود را دریافت کنند و تاکید می‌شود واکسیناسیون دانش آموزان به‌تن‌هایی کفایت نمی‌کند و قطعا باید معلمین، پرسنل مدارس و همه اعضای خانواده واکسینه شوند تا با خیال راحت شاهد بازگشایی مدارس و رفع محدودیت‎‌ها باشیم.

انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.