مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت:عشایر استان تا هشتم آذر ماه مهلت دارند نسبت به تمدید پروانه چرای دام‌های خود اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معرفت آذری، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در فراخوان جدید خود مهلت تمدید پروانه چرای دامداران و عشایر را تا هشتم آذرماه اعلام کرد.

او گفت: عشایر دارای پروانه چرای دام در مناطق مختلف این استان  با ارائه کارت ملی و پرداخت عوارض باید اعتبار پروانه چرای دام را تمدید کرده و سپس اقدام به تهیه و انعقاد طرح مرتعداری تلفیقی کنند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل اظهار کرد: دامدارانی که تاکنون نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام نکرده اند تا تاریخ ذکر شده مهلت دارند با مراجعه به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام کنند .

آذری ادامه داد: عدم تمدید سالانه کارت پروانه چرای دام، ابطال و سلب امکان دامداری در مرتع را به همراه دارد و در صورت گسیل دام توسط دامدار به مرتع به عنوان متخلف شناسایی و از طریق یگان حفاظت منابع طبیعی به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

او افزود: همچنین در صورت عدم تمدید سالانه، پروانه چرای دام دامدار باطل و مرتع بلامعارض شناخته شده و اراضی ملی و مرتعی به سایر دامداران و یا عشایر واجد شرایط که در استان حضور دارند واگذار می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت:عوارض تمدید پروانه چرای دام هر سال از طرف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعیین می‌شود که رقم آن ناچیز است و با هزینه کرد آن در اجرای طرح‌های اصلاحی و احیایی در واقع عواید و منافع آن به دامدار و مرتعدار باز می‌گردد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.