رئیس جمهور گفت: اراضی پایاب سد خداآفرین به عشایر منطقه مغان بر اساس برنامه تدوین شده واگذار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جریان دیدار با اهالی روستای فتحعلی منطقه مغان با تاکید بر واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین به عشایر منطقه مغان گفت: این افراد صاحبان حق هستند که بخشی از حقوق زمین آن‌ها در سطح سه هزار هکتار واگذار شده و مابقی نیز بر اساس برنامه تدوین شده واگذار خواهد شد.

او با بیان اینکه تامین آب برای اراضی مرغوب استان اردبیل مهم‌ترین نیاز و مشکل بخش کشاورزی این استان است افزود: برای تامین آب اراضی مرغوب کشاورزی منطقه مغان یک طرح بزرگ از چند سال پیش آغاز شده که یک فاز آن تا ۹۰ درصد احداث شده، فاز دیگر با ۷۶ درصد و فاز سوم با درصد کمتر در حال اجرا و تکمیل است.

رئیس جمهور تاکید کرد که در مجموع وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو به همراه مسئولان دیگر باید همت کنند که مساله تامین آب در این منطقه حل شده و شرایط متفاوتی برای کشاورزی این منطقه و استان اردبیل رقم بخورد.

رئیسی اضافه کرد: طراحی و برنامه‌ریزی دقیقی برای استفاده از ظرفیت آب و زمین در منطقه مغان انجام شده و اگر طرح‌های در دست اجرا تکمیل نشود کل سرمایه‌گذاری آسیب می‌بیند.

او کار و تلاش مردمان منطقه مغان و استان اردبیل در تولید محصولات کشاورزی را ستودنی خواند و گفت: این منطقه از نعمت آب و زمین حاصلخیز برخوردار است و نتیجه همه این‌ها در افزایش میزان تولید مشاهده می‌شود.

رئیس جمهور همچنین از ۲ مزرعه برداشت پنبه و بادام زمینی در دشت فتحعلی بازدید کرده و با کشاورزان منطقه به گفتگو پرداخت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.