واگذاری آب ۱۱۴ روستا به آبفا شیراز/تامین آب روستای نوروزان به‌زودی

مجری طرح‌های بهره‌برداری و توسعه شبکه‌های آب روستایی آبفای شیراز گفت: به زودی طرح آبرسانی به روستای نوروزان بخش سیاخ دارنگون تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرزاد کرمی، مجری طرح‌های بهره‌برداری و توسعه شبکه‌های آب روستایی آبفای شیراز گفت: نوروزآباد یا نوروزان، از توابع بخش سیاخ دارنگون شهرستان شیراز، با ۹۰ خانوار ساکن، تاکنون از نعمت آب شرب بهداشتی دائم، محروم بوده است.

او بیان کرد: با انجام یک کار جهادی و با همکاری گروه جهادی شهید قاجار و همراهی سپاه فجر، کار آبرسانی به روستای نوروزان، عملیاتی شد و اکنون در مراحل نهایی قرار دارد.

کرمی با بیان اینکه چاه مورد نیاز برای تامین آب شرب این روستا، حفر و شبکه‌گذاری و خط انتقال آب به طول ۴.۵ کیلومتر اجرا شده است، گفت: این پروژه با کمترین میزان اعتبار دولتی اجرا و بخش اعظم کار توسط گروه جهادی شهید قاجار عملیاتی شده است.

این مقام مسئول در آبفای شیراز یادآور شد که اکنون طرح در مرحله اجرای شبکه برق است و با تکمیل آن، به زودی ساکنان این روستای که تاکنون از طریق تانکر به آب بهداشتی دسترسی داشتند، از نعمت آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

کرمی همچنین گفت: از تعداد ۱۴۵ روستای شهرستان شیراز، طی ۱۶ ماه گذشته ۱۱۴ روستا به آبفای شیراز واگذار شده است.

او اظهار کرد: طی این مدت بالغ بر ۱۱۰ کیلومتر شبکه انتقال آب در سطح روستا‌های واگذار شده به آبفای شیراز احداث و اخیرا نیز کار زیرسازی برای نصب تعداد ۱۲ مخزن ذخیره آب پیش ساخته نیز فراهم شده است.

کرمی گفت: تا قبل از این برای تامین آب مورد نیاز برخی روستا‌های شهرستان شیراز خصوصا در فصل تابستان از ۱۷ تانکر استفاده می‌شد که سال گذشته به واسطه اجرای طرح‌های توسعه‌ای و علیرغم افزایش تعداد روستا‌های تحت پوشش، این عدد به ۷ تانکر کاهش داشته است.

این مقام مسئول در آبفای شیراز با قدردانی از همراهی کارکنان آبفا، گروه جهادی شهید قاجاری و سپاه فجر، ابراز امیدواری کرد که بحث تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای تمام مناطق فاقد این نعمت، عملیاتی و اجرایی شود.

کرمی در خصوص مشکل آب روستای قلات، گفت: شبکه آب این روستا، هنوز به شرکت آبفای شیراز واگذار نشده است، در صورت واگذاری مدیریت کار به این شرکت، در خصوص موضوع تامین آب پاسخگو خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار