در آستانه فرا رسیدن ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز، زنگ استکبار ستیزی همزمان با سراسر کشور در مدارس استان همدان نواخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی در واحد‌های آموزشی بازگشایی شده استان همدان، دانش‌آموزان یاد و خاطره شهدا به ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید را گرامی داشتند و مربیان پرورشی با حضور در جمع دانش‌آموزان در خصوص رویداد‌های مهم ۱۳ آبان سخنرانی کردند.

مراسم نمادین زنگ استکبار ستیزی در همدان نیز امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش همدان و جمعی از مسئولان استان در مجتمع ورزشی امام علی (ع) همدان برگزار شد.

دانش آموزان شرکت کننده در این مراسم شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر دادند.

۱۳ آبان، سالروز سه رویداد مهم تاریخ ایران اسلامی، تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستم شاهی در سال ۱۳۵۷ (روز دانش آموز) و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است.

در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ گروهی از نیرو‌های مسلمان دانشگاهی با نام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، سفارت آمریکا را در تهران تسخیر کردند و به نام تسخیر لانه جاسوسی معروف شد که یک رسوایی بزرگ برای هیأت حاکمه آمریکا شمرده شد، زیرا از اسرار جاسوسی‌ها و دخالت‌های بی شمار آمریکا در ایران و کشور‌های مختلف جهان پرده برمی داشت، امام خمینی (ره) این حرکت را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.

۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار