یک شرکت داخلی در ایران بین میوه‌های صادراتی، پوشال‌هایی که آیات قرآن بر آن نقش بسته است قرار داده و این محموله را به کشور مسلمان عمان صادر می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هتک حرمت به قرآن کریم این بار در کارتن‌های صادراتی سیب دیده شده است. چندی پیش خبری مبنی بر هتک حرمت به قرآن در یک محموله صادراتی شنیده شد. این محموله از ایران به یک کشور اسلامی ارسال شده است. ماجرای هتک حرمت به قرآن از این قرار است که یک شرکت داخلی در جعبه‌های سیب‌های صادراتی از پوشال‌های کاغذی استفاده کرده بود که حاوی آیات قرآن کریم است.

خبر هتک حرمت به قرآن در برخی رسانه‌های عربی منطقه و بین المللی منتشر شد. در این خبر آمده است که ایران سیب‌هایی را به عمان صادر کرده است که برای حفظ این میوه‌ها در مقابل ضربه و رطوبت، بین آن‌ها پوشال‌های کاغذی که آیات قرآن بر آن نقش بسته شده را قرار داده اند، آن هم به یک کشور اسلامی که ایران در میان کشور‌های عربی رابطه خوبی با آن دارد.

در رابطه با این موضوع رسانه‌های خارجی بر این نکته متمرکز شده اند که ایران سیب‌هایی را به کشور‌های عربی صادر کرده است که در کارتن‌های آن از صفحات ریش ریش شده قرآن کریم استفاده شده است.

فارغ از مسائل سیاسی و روابط دوستانه ایران با کشور عمان، باتوجه به این که عمان یک کشور مسلمان و پیرو قرآن است، این رویداد ناگوار را از حوزه صادرات بررسی کردیم. در این خصوص گفتگوی ما با سیدرضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران را بخوانید:

از این خبر ناگوار مطلع هستم

نورانی در ابتدا گفت: از این موضوع ناگوار با خبر هستم. افرادی که در حوزه صادرات فعالیت می‌کنند، یا صادرکننده واقعی نیستند و یا اطلاعات صادراتی ندارند. وقتی ما برای صادرات چارچوبی را تعیین نکنیم، این اتفاقات رخ خواهد داد. کسی که می‌خواهد صادرکننده باشد، باید در خصوص انتخاب یک بسته بندی درست و صحیح و استاندارد، انتخاب کارتن‌های صادراتی، حمل و نقل جاده ای، هوایی و دریایی اطلاعات کامل داشته باشد.

اما متاسفانه قوانین ما طوری تدوین شده است که هر کسی که دارای کارت بازرگانی باشد می‌تواند صادرکننده یا واردکننده باشد. این مساله خیلی از ضرر‌ها را برای کشور ما به ارمغان خواهد آورد. وقتی کشور ما به یک جوان ۱۸ ساله کارت بازرگانی می‌دهد و بدون ضابطه و اطلاعات دقیق وارد حوزه تجارت می‌شود، دچار این نقصان‌ها و کاستی‌ها خواهیم شد.

بهتر این است که باتوجه به تجربه‌های خوبی که تشکل‌ها دارند، بخش صادرات را قانونمند کنند. حتما باید صادرکنندگان زیر نظر اتحادیه‌ها باشند و دولت هم بر عملکرد اتحادیه‌ها نظارت کند.

کشور‌های عربی به قرآن خیلی حساس هستند

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در ادامه گفت: این اتفاق در گذشته و حال رخ داده است و در آینده هم خواهد افتاد. مگر این که رویه تجارت خود را عوض کنیم و قبل از این که یک صادرکننده وارد این حوزه شود، حتما برای او کلاس‌های آموزشی بگذاریم، تا شاهد این اتفاقات نباشیم. وقتی آیات قرآن را پوشال می‌کنند و لابه لای میوه قرار می‌دهند، کشور‌های عربی که خیلی به قرآن حساس هستند و واقعا تعصب شدیدی دارند واردات محصولات ما را به دلیل عدم اجرای دقیق رویکرد‌های صادراتی ممنوع می‌کنند.

این اتفاق یک ماه گذشته رخ داده است

نورانی افزود: این اتفاق یک ماه گذشته رخ داده است. همان زمان که فیلم و عکس این رویداد ناگوار را دریافت کردم، برای مسئولین سازمان توسعه تجارت ارسال کردم. آن‌ها هم متاسف شدند که چرا چنین مساله‌ای رخ داده است. ما باید اصول صادراتی را رعایت کنیم و از تشکل‌های صادراتی بخواهیم حتما در بحث صادراتی و توسعه صادرات دخالت کنند.

متولی درستی برای صادرات نداریم

وی در ادامه گفت: در بخش‌هایی تصمیمات خلق الساعه گرفته می‌شود. به همین دلیل این مشکلات و کمبود‌ها ایجاد می‌شود. ما باید متولی درستی برای صادرات داشته باشیم که امروز نداریم. سازمان توسعه تجارت یک زمانی سازمان توسعه صادرات بود و متولی کار ما بود. ولی امروز این متولی خیلی ضعیف شده است. باید تمام قدرت‌ها را به سازمان توسعه تجارت باز گردانند. اگر قرار است برای واردات و صادرات تصمیماتی گرفته شود، در ذیل یک سقف انجام شود.

امروز دستگاه‌های زیادی در بحث صادرات و واردات دخالت می‌کنند. در صورتی که در تمام دنیا مسئولینی که در حوزه صادرات و واردات تصمیم می‌گیرند، در زیر یک سقف جمع شده اند. ما این مشکل را امروز داریم. گمرک، وزارت صمت، وزارت جهادکشاورزی، استاندارد و سازمان حفظ نباتات و از سوی دیگر سازمان محیط زیست و غذا و دارو در این امر دخالت دارند. اما باید در زیر یک سقف جمع شوند تا تصمیمات لحظه‌ای برای این امر گرفته نشود. اگر ما بخواهیم روند رو به رشدی در توسعه صادرات و تجارت داشته باشیم، باید متولی صادرات مشخص باشد.

باید شرکت مربوطه شناسایی شود

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در خصوص نحوه نظارت بر امر صادرات گفت: نحوه نظارت به این شکل نیست که مثلا یک محموله ۱۰ هزار کارتنی یکی یکی بازدید شود. این امر غیرممکن است. کالا‌ها را رندوم باز می‌کنند. مساله مهم این است که ما باید حوزه صادرات خود را استاندارد کنیم. ما باید صادرکننده خود را آگاه کنیم و آموزش بدهیم تا هر کسی واردکننده و صادرکننده نشود. باید صادرکننده‌ها در این حوزه اطلاعات دقیق داشته باشند.

نورانی در آخر گفت: باید این شرکت که دست به این کار زده است شناسایی و مورد بازرسی قرار بگیرد. قرار نیست که در گمرکات همه کالا‌ها را یکی یکی بررسی کنیم. مراجعی که ناظر بر این امر هستند باید پاسخ دهند که این شرکت چه نام دارد و متعلق به چه کسی است. به نظر می‌رسد کالای این شرکت هم مرجوع و برگشت خورده است. ما باید جلوی این اتفاقات را بگیریم.

هتک حرمت به قرآن در بین میوه‌های صادراتی! / شرکت تجاری باید شناسایی شود!

منبع: رکنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
شرکت صادرکننده ممکنه قصور یا تقصیر یا تعمد داشته باشه که متناسب با جرم باید مجازات بشه ... اما مسوولی که چنین مصاحبه ای کرده و خطای خطاکار را در حد عدم رعایت حساسیت! مردم کشور مقصد تقلیل داده قطعا باید برکنار بشه
واقعا این دیدگاه شرم آوره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
فقط کشورهای عربی به قرآن حساس هستند؟! ما مسلمان نیستیم؟! ... وقتی تفکرتون این باشه همین اتفاق می افته دیگه... به جای اینکه ریشه ای مشکل رو حل کنید فقط احتمالا به اون صادرکننده خطاکار میگید محصولش رو به جای عمان به یک کشور غیرمسلمان بفرسته... همین

بسی جای تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۳:۵۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
باید حتما رسیدگی و برخورد بشه و اگر تعمدی در کار بوده، هتاکان به اشد مجازات برسند. توهین به کلام پروردگار عالم مگه کم چیزیه که از کنارش سرسری رد بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خاک بر سر ما ابروی ایران رو بردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خدا ازشون نگذره الهی
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۲۱:۲۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
بدون گفتن سلام( بخاطر این عمل قبیح وآزار دهنده ی دل هر مؤمن به خدا)
من و سایر مسلمانان از درگاه خداوند متعال بابت هرگونه بی حرمتی به همه مقدسات و صد البته قرآن عظیم الشان طلب بخش و استغفار میکنیم.
هموطنان عزیزم من از شما دینداران معذرت می خواهم که مسئول جمهوری اسلامى ایران جناب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران _سیدرضا نورانی_به جای اینکه بعنوان یک مسلمان از این جسارتی که به محضر کتاب وکلام خدا شده است؛متاثر وناراحت باشد و بعنوان یک مسؤل این حوزه از خداوند طلب مغفرت کند واز همه مؤمنان خصوصا ملت ایران عذر خواه باشد ؛
آمده و دق دلی شخص اش درباره اینکه چرا چهارچوب خاصی درحوزه صادرات و واردات نیست وبه قول ایشان چرا فقط افراد دارای "ژن خوب" در اینباره انحصار ندارند ؛ را بازگومیکند و هزار تاسف که میگوید " آخه کشور های عربی به قرآن کریم" حساسند.
...واقعا ما مردم چقدراین گروه از مسؤلان را تحمل كنيم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
یعنی نمیدونید چه شرکتیه وقتی خبر داشتی؟!عربها حساسند؟؟؟؟؟!!!!!ایرانیان شیعه زاده حساس نیستند بر کلام خدواند و معجزه او و کتاب آسمانی پیامبرشان؟؟؟؟؟!
هتک حرمت به کلام الله مصداق شرک است یعنی شما نمیدانی؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خدا لعنتشون کنه
Netherlands
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
عمدی نبوده بابا .چقدر بدبینید شما.چاپخانه ها برای جلوگیری از حتک حرمت قرآن در صورت باطله شده در حین چاپ و صحافی آنرا بصورت ریز پوشال میکنند.سپس پوشال‌ها را به صورت مکعب های یک متری پرس میکنند و به تولید کنندگان خمیر کاغذ یا مقوا می‌فروشند.این پوشال‌ها هم حتما قاطی پوشال کاغذ معمولی بوده و سهوا داخل جعبه ها ریختند.از آشنایانتون که توی صنعت چاپ هستن بپرسید حتما بهتون میگن که سهوی بوده.واقعا چقدر ما مردم تشنه محکوم کردن و مجازات یکدیگریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ببخشید قرآن ها نه هر کتابی . زیاد شنیدم عاقبت هتاکان به قرآن چی شده .مواظب حرف زدنت باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
توی نادان اگر بدانید که کسیکه صادرات انجام میده اگر خواندن و نوشتن بلد نباشه بدرد لای میوه های گندیده هم نمیخوره.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۲:۱۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
شما میخواه با نادان جلودادن آنها تبرئه شون کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
کاملا مشخصه که این قضیه مساله ساده ای نیست و پشت پرده ای داره و نقشه ی شومی پشتشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
جلوی چی میخاهی دیگه بگیری وقتی که نه عذر خواهی شده و نه خاطی محاکمه با آبروی یک مملکت در چشم خارجی بازی شده و قد هزاران بمب بر مخاطب اثر مخرب گذاشنه!!! متاسفانه رقابت اقتصاد ی هزار ان لایه دارد که در ابتدای آنیم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۲۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
کشورهای عربی به قرآن حساس هستند؟
یعنی ما حساس نیستیم!
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۵:۲۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
پیدا کردن شرکت وعامل این عمل کار سختیه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
بلاشک شرکت باید پلمپ شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
پلمب چیه؟ باید کلیه اموالش مصادره بشه و اگر معلوم شد عمدا این کارو کرده مرتد اعلام بشه و اعدام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خدا بهمون رحم کنه بحق حضرت امیرالمومنین صلوات الله علیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
بايد دستور بدين كسي كه اين فيلم در عمان متشر كرده دستگير بشه و باهاش برخورد صورت بگيره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۲:۰۲ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
خدایا اگه نمیشه شفا بدی زودتر خلاص کن تا خودش هم زجر نکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
باسلام ،به این وسیله ازمسوولین محترم قوه قضائیه تقاضاداریم دراسرع وقت به این مهم رسیدگی و نتیجه آن به مردم اعلام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
مدیر این شرکت باید محاکمه وبه شدت مجازات شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
چرایادگرفتین زودقضاوت کنین وحکم صادرکنین شایدعمدی درکارنبوده
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۱۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
باید برخورد قاطع بشه
این مسئله شوخی بردار نیست
قرآن کریم حیثیت ماست و ماهم نسبت حفظ شأن آن غیور و از همه حساس تریم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
برای قرآن همه حساسیت دارند قطعا حساسیت مردم مسلمان ایران از همه بیشتر است ان شاء ا... این کار عامدانه نباشد.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا علیمحمدی
۱۴:۱۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
واقعا باعث شرمساری ما همه به قرآن تعصب داریم
کسانی که اینکار را کردند حتما باید مجازات شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ای وایی بر ما مسلمانان
France
Rkui
۱۴:۰۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ول کنیییییید بابا....به داد مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
انشااله که عمدی در کار نبوده .
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۳:۴۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
حرفهای آقای نورانی قابل قبول نیست کارگرهای بسته بند حتما دیدن واحتمالا به صادر کننده گفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ول کنید این بحث و به مشکلات مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
هرچیزی جای خودش
بی احترامی به قرآن خط قرمز ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
وقتی بیحرمتی به کتاب خدا بشه وقتی یه عده خدارا نادیده میگیرن این مشکلات پیش میاد که درحل کردنش دچار مشکل میشه تاوقتی مردم خدارافراموش کنن انتظاری در حل مشکلات نداشته باشین چون امور جهان وخلقت دردست خداونده نه دردست بندگان درماندش
Iran (Islamic Republic of)
بابایی
۰۶:۱۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
مشکل مردم امثال تویی هستند که از کور باطنی حرمت کلام الله را هم نمی فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۳:۲۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اینها همش نقشه رژیم صهیونیستی و رژیم تروریستی آمریکا هست که اومدن پوشالهای قرآن رو درداخل جعبه قرار دادن تا ما رو بد نام کنند
Iran (Islamic Republic of)
جدي بگيريم
۱۴:۲۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
از آن جانور ها ، بعيد نيست . با چنين فرضي ، بايد حتماً و جدي تر پيگيري بشود .
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۳:۲۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
این فردی که ما مشکلات مهمتری داریم خیلی از مرحله پرته .اصلی ترین سرمایه ما قران وعترته .ماتمام مشکلات را برای مقدسات تحمل کردیم شهدا جانبازان وهمه مردم جانشون برای مقدسات درطبق اخلاص گذاشتند هرکس که به مقدسات توهین بکنه مردم خون جلو چشمشون و میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۳:۲۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خدا انشاءالله هر کسک اینکارو ب عمد انجام داده و دانسته و تمامی کسانی ک باهاش شریک بودن تو اینکار تو دنیا و آخرت خوار و ذلیل کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
فقط کشورهای عربی نیستند که قران حساسند ما حساستریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
دیدم چه قدر حساسیم تو کشورهای عربی قران رو در یک مکان بالا مثلا روی طاقچه نگاه میدارن حتی روی زمین نمیذارن که بی رحمتی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
شاید غیر عمدی از قرآن پوشال ساخته اند....قاطی کتاب های دیگه بوده و نواری برش خورده.
Iran (Islamic Republic of)
توجيه؟
۱۴:۱۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
به هيچ وجه قابل توجيه نيست . كور كه نبوده اند . مگر مي شود ؟ فرضاً قرآن قاطي كتابهای ديگر باشد ، كاغذ پاره كه نبوده . ضمن اينكه خط قرآن مشخص و متمايز است . چرا به جای توبه و عذر خواهي و جبران ، همه چيز را توجيه مي كنيم ؟
United Arab Emirates
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
پناه بر خدا!
United Arab Emirates
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
پناه بر !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
پناه بر خدا.از خطرات آخر الزمان خدا عاقبت ما را بخیر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خدالعنتشون کنه....اینجورمیخایم خدا بارون رحمتشوبرامون بفرسته...اینجورمیخایم آرامش داشته باشیم و کرونا بره...
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۳:۲۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
دقیقا..شما دقت کردین هربلایی ک میاد تو جهان و ایران،از همه جا میره،تو ایران سالیان سال ماندگار میشه؟چون واقعا عده ای کاملا و آشکارا با خدا مقابله میکنن،دودش تو چشم بقیه هم میره
Germany
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
یه جوری میگید اونا حساس هستن انگار ماها مسلمون نیستیم! خجالت داره واقعاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
واقعا،البته ک اونا مسلمون ظاهری هستن ولی متعصبن ب این کار،ولی ما دلمون خوشه شیعه هستیم،خدایا رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
جای تاسف و شرم آور !
بایستی مورد پیگیری قرار بگیره ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ما مشکلات مهمتری داریم بجای این کارا برسید به داد ما مردم با این همه گرانی و بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
هر مشکلی به جای خودش باید بررسی بشه ، این چه حرفی بی منطقی هست که همش میگید ما مشکل بزرگتر داریم؟! مشکلات بزرگ از مشکلات به ظاهر کوچک درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
صادرات درست و اصولی به نحوی که مشتری جذب بشه نه فراری مهم نیست؟ بماند که حرمت قرآن بسیار مهم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اتفاقا مشکلات ما از روزی شروع شد که به قرآن پشت کردیم به امامان ودین پشت کردیم.
خدا لعنت کند خائنان بدبخت وروسیاهی که چنین توهین وجنایتی رو مرتکب شدند
Iran (Islamic Republic of)
اهوازی
۱۲:۵۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ببین امثال تو که به قرآن ومقدسات اهمیت نمیدن رو باید جوری ادب کرد که دیگه وقتی اسم قرآن بیاد در جا سجده کنن ..بعدشم تمامی مشکلات کشورمون همین بی احترامی به قرآن هست .ببین کشورهای خلیج که دارن بر اساس قران کشورشون رو مدیریت میکنن کجا وکشور ما که اصلا به هیچ چیزی اهمیت نمیدن کجا..تمامی مشکلات ما بی احترامی به اسلامه اگه طبق اسلام حقیقی کشور اداره بشه ن فقری هست ن فساد...خدا هدایتت کند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
مگر مشکلی بزرگتر از هتک حرمت قرآن کریم می تواند موجود باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ببخشید جناب،مشکلات مهمتر میدونید چرا شکل گرفته تو کشور ما.؟؟؟بخاطر بی حرمتیا ب همین اوامر وانب خداست،بخاطر احترام نکردن اهل بیت و بزرگ نشمردن امرخدا،بخاطر بی بندوباری،بخاطر شهوت و هزار مساله دیگ
-
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ریشه همه مشکلات پایبند نبون به دین و شریعت است حالا در هر جای دنیا باشد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۵۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
امثال تو هر بلایی که سرتون بیارن حقته
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۹:۰۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
کارد بخوره به اون شکم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
لعنت خدا بر کسی که مجال به این جور فساد ها و مفاسد میده. با قرآن هم؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
انشاءالله،خدا روسیاهشون کنه تو دنیا و آخرت،اینا همین فاسدان،همین بی بندوباران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
لعنت خدا بر عاملش و کسانیکه قران رو بی ارزش میدونن ان شاالله که خدا درهمی دنیا بی ابرویی و ذلت نصیبتون میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
کار این شرکت کثیف و بی دین همردیف با سلمان رشدی کافر است و قلوب همه مومنان را به درد آورده است بایستی اشد مجازات در نظر گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۱:۳۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
((کشور‌های عربی که خیلی به قرآن حساس هستند و واقعا تعصب شدیدی دارند))یعنی ما حساس نیستیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
چی بگم والا،منم ازین نوع بیان تعجب کردم..،ما ک باید حساس تر باشیم،مثلا،شیعه و پیرو هستیم،اسلام داریم ن تنها مسلمان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۱:۳۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
سلام ،

لطفا مسؤولین به داد ما برسند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خدالعنت کند کسانی که توهین به مقدسات میکنند
Iran (Islamic Republic of)
حافظ
۱۱:۱۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خجالت آوره . یعنی چون کشورهای عربی به قرآن حساس هستن نباید برای اونها این نوع بسته بندی کرد؟ یعنی شما اصلا خود مسئول محترم روی قرآن حساس نیستی که این طور به آیات خدا بی احترامی شده باشه ؟؟ یعنی اگه اون سیب ها به انگلیس صادر میشد اهمیتی نداشت که به قرآن بی احترامی شده باشه یا نه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هاجر
۲۲:۵۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اهانت به هر دین و مذهبی زشت و ناپسند هست . زشت تر اینکه ایران هم کشوری اسلامی هست و چنین بی حرمتی و سهل انگاری در آن اتفاق افتاده .فرد مسئول باید هم از ایرانیان و هم مردم کشور عمان عذرخواهی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
هتاکان بایدبشدت مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
مسعولینی که این حرف ها رو زدن هم همینطور

یه طوری خرف میزنن که اشتباه اونها تکه تکه کردن قرآن نبوده بلکه فرستادن تکه تکه شده ی قرآن به کشور های عربی اشتباه بوده