دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند گفت: هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در باغات و زمین‌های کشاورزی شهرستان ممنوع است و بنای غیرمجاز تخریب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عباس آزادبخت، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند گفت: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی هر گونه تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز مزارع و باغ‌ها ممنوع است و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.

او افزود: مطابق با قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، هرگونه محوطه‌سازی و یا ساخت بنا در باغات و زمین‌های کشاورزی ممنوع است و مرتکبان در صورت بی‌توجهی به اخطار در مرحله اول ضمن تخریب بنا به جریمه یک تا سه برابری ارزش زمین محکوم و چنانچه مجدداً اقدام به ساخت‌وساز کنند مجازات حبس ۶ ماه تا ۲ سال را متحمل خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند به مالکان زمین‌های کشاورزی و باغات توصیه کرد پیش از اخذ مجوز از اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی از هرگونه ساخت‌وساز و تغییر کاربری اراضی خودداری کنند چراکه دستگاه قضایی بر اساس صیانت از حقوق عامه بدون هیچ‌گونه اغماضی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

آزادبخت با تاکید بر جدیت دادستانی در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز گفت: دادستانی در این زمینه با هیچ شخصی مسامحه نخواهد کرد.

او با تأکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با ساخت و ساز‌ها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و ملی افزود: دستگاه‌های متولی مانند جهادکشاورزی و منابع طبیعی استان خواست تا در همان مراحل نخست، تخلفات را گزارش کرده و برای آن‌ها پرونده تشکیل دهند و اجازه ندهند ساخت و ساز‌های غیرمجاز انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند بیان کرد: به منظور انجام وظایف قانونی و به منظور حفظ و حراست از اراضی کشاورزی، زارعی و باغی هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز‌ی در باغات نهاوند تخریب می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار