اجرای طرح واکسیناسیون خانه به خانه در تربت جام/ زمان بندی مدارس جهت تسریع در روند واکسیناسیون دانش آموزان

رئیس دانشکده علوم پزشکی در تربت جام گفت: با توجه به اهمیت موضوع واکسیناسیون، طرح واکسیناسیون خانه به خانه در منطقه تربت جام، برای کسانی که نوبت دوم واکسن را تزریق نکرده اند اجرا می‌شود.

محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: فعالیت شبانه روزی قرارگاه کرونا، پیگیری جهت افرادی که دوز دوم واکسن را تزریق نکردند، برگزاری اردو‌های جهادی در قالب تزریق دوز دوم واکسن با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی تربت جام، تاکید به معاونت درمان در جهت راه اندازی هر چه سریعتر آزمایشگاه فوق تخصصی پی سی آر، اقدامات و رایزنی لازم در مورد پرواز آزمایشی (باند هلیکوپتر) در مرکز آموزشی درمانی سجادیه و... از جمله مصوبات جلسه قرارگاه مدیریت بیماری کرونا بود.

او با اشاره به آمار واکسیناسیون در منطقه جام افزود: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون در شهرستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی تربت جام تاکنون ۷۹ درصد نوبت اول و ۵۳ درصد نوبت دوم تزریق شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ضمن دعوت از دانش آموزان منطقه جام برای تزریق هر چه سریعتر واکسن کرونا ادامه داد: بازگشایی مدارس با دستور ستاد ملی و استانی کرونا خواهد بود و برای بازگشایی مدارس باید ۸۵ درصد دانش آموزان واکسینه شوند و ملزم بودن معلمان، دانش آموزان و کارمندان مدارس به زدن ماسک و اقدامات انجام شده برای تقویت سیستم‌های تهویه هوا موجب کاهش انتشار ویروس کرونا در مدارس خواهد بود.


بیشتر بخوانید


افکار با اشاره به فصل برداشت محصول زعفران در منطقه تربت جام بیان کرد: کارگران برداشت گل زعفران باید قبل از ورود به مزرعه توسط مالکان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجیه شوند و بعد از شروع مجدد برداشت، دست‌ها را به‌صورت کامل ضدعفونی کنند و در زمان برداشت رعایت فاصله اجتماعی با کارگر مجاور را رعایت کرده و افراد خانواده و سایر کارگران بعد از برداشت و قبل از ضدعفونی کردن دست‌ها از لمس ظروف جمع‌آوری گل زعفران خودداری کنند.

او تصریح کرد: استفاده از ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده در محیط‌های کار جمعی برداشت زعفران الزامی است و باید در دسترس کارگران قرار گیرد و هرگونه مبادلات مالی برای خرید وفروش محصولات تنها باید با استفاده از سیستم الکترونیکی انجام شود و از هرگونه استفاده اسکناس در این زمینه خودداری شود.

زمان بندی مدارس جهت تسریع در روند واکسیناسیون دانش آموزان

منصوره مکارم در جلسه گروه بیماری‌های واگیر که با حضور پزشک مسئول واکسیناسیون کرونای دانشکده و کارشناسان گروه برگزار شد؛ گفت: پیگیری وضعیت تب مالت در منطقه ، افزایش پوشش واکسیناسیون ،آماده سازی و برنامه ریزی جهت هفته پیشگیری از ایدز از جمله موضوعات جلسه بود.

او با اشاره به مصوبات جلسه افزود: تشکیل تیم واکسیناسیون سیار در حاشیه شهر و اماکن شلوغ ،بررسی مراکز بهداشت در واکسیناسیون ،زمان بندی مدارس جهت واکسیناسیون دانش آموزی،بروزرسانی تابلو و برد بیماری‌ها ،مشخص کردن رابط روابط عمومی در گروه، مشخص کردن مسئول صفحه بیماریها در سایت دانشکده از جمله مصوبات جلسه بود.


انتهای پیام//ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار