عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مطالعات انجام شده نشان داده است که میزان اثربخشی واکسن کرونا در کاهش ۱۶ برابری ابتلا و بستری موثر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا صداقت عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مطالعات انجام شده نشان داده است که میزان اثربخشی واکسن کرونا در کاهش ۱۶ برابری ابتلا به کووید ۱۹ و بستری ناشی از آن موثر است.

او افزود: در سطح جهانی میزان ابتلا، بستری و فوتی میان دریافت‌کنندگان واکسن کرونا و کسانی که این واکسن را دریافت نکرده‌اند اختلاف فاحشی دارد و درصد آن در میان گروه اول هشت دهم درصد و در میان گروه دوم ۳۷.۴ درصد بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین در ایران هم طبق مطالعات صورت گرفته بر روی ۴۰ هزار و ۷۹۸ فرد واکسینه شده نشان داده که این افراد تا ۸۸.۶ درصد از ابتلا، بستری و فوت به‌دور بوده‌اند و این مطالعات در مجموع روی ۱۲۰ هزار فرد واکسینه شده انجام خواهد شد.

صداقت بیان کرد: در کشور ما متأسفانه پدیده واکسن‌هراسی مشاهده می‌شود و این موضوعی بسیار خطرناک است و همواره معتقدیم که همه افراد واجد شرایط باید به سمت انجام واکسیناسیون کرونا بروند همچنین ما در همین مدت با افرادی مواجه بودیم که نگران دریافت یک واکسن خاص بودند، اما مطالعات صورت گرفته نشان داده که همان واکسن ۹۰ درصد اثربخشی داشته است.

او تصریح کرد: جدیدترین واکسنی که مورد مطالعه قرار گرفته واکسن سوبرانا ویژه کودکان و نوجوانان بوده که این واکسن هم ۹۱ درصد اثربخشی در دریافت‌کنندگان آن ایجاد کرده و تأثیرات واکسن ایرانی برکت هم ۹۳.۵ درصد گزارش شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا باید ۵۰ درصد افراد واجد شرایط هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کنند و برای پیشگیری از بستری هم باید میزان افراد واکسینه شده کامل به ۸۰ درصد برسد.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.