فرماندار خانمیرزا گفت: انتقال آب به دشت خانمیرزا علاوه بر احیای این دشت زندگی مردم این منطقه را نیز به حالت اولیه باز می‌گرداند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یوسف مرادی فرماندار خانمیرزا در بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از منطقه کره بس به منظور بررسی مسیر انتقال آب برای احیای اراضی کشاورزی دشت خانمیرزا گفت: این شهرستان جدید التاسیس و پر از ظرفیت است که چگونگی استفاده از این ظرفیت‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

او افزود: بدون برنامه و بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی نمی‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و این در حالی است که شهرستان خانمیرزا هم تابع وضعیت اقلیمی خاص چهارمحال و بختیاری است.


بیشتر بخوانید


مرادی اضافه کرد: تالش، انزلی و کوهرنگ زمانی جزو مناطقی بودند که بارش خوبی در آن‌ها وجود داشت، اما با تغییرات چند سال اخیر دیگر این شرایط در کوهرنگ وجود ندارد چرا که دیگر نه سرما و نه بارش قبل را ندارد.

او ادامه داد: اخیرا چشمه کوهرنگ هم خشک شد و دیگر یخچال‌های هزار ساله آن منطقه را به دلیل بارش کم و گرمی هوا نداریم و اگر این اتفاق‌ها را نبینیم ممکن است حیات کشور به خطر بیفتد.

مرادی گفت: شهرستان و دشت خانمیرزا هم آبخوان خوبی داشت، آبخوان این دشت ۹ میلیارد متر مکعب آب در خودش جای می‌داد که این آبخوان هم در سایه بی توجهی مسئولان از بین رفت و مردم هیچ تقصیری ندارند.

او افزود: دشت خانمیرزا که از بین رفت کشاورزی این منطقه هم دچار مشکل شد و در حال حاضر چاره‌ای جز احیای سیستم‌ها نداریم، آب را باید به دشت منتقل کنیم انتقالی که بین حوضه‌ای است و وقتی تعادل برقرار شد دوباره سیستم به حالت اولیه بر می‌گردد.

مرادی اضافه کرد: چند طرح انتقال آب و شهرک کشاورزی پیش بینی کرده ایم که جایگزین بشود و مردم به زندگی عادی بر گردد و راندمان استفاده از آب به حد مطلوب که مورد نیاز است برسد.

او ادامه داد: اجرای این طرح‌ها و شهرک‌ها برنامه‌ای ۲۰ ساله است که اگر به آن حد برسیم هم تالاب احیا می‌شود و هم مردم به زندگی عادی خود بر می‌گردند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار