فاضلی هریکندی گفت: برخی متولیان غیرمجاز که اجازه کتبی و شفاهی غیرمجاز برای ساخت و ساز می‌دهند مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز  بر اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تاکید کرد و گفت: در مورد ساخت و ساز‌هایی که قبلا انجام شده است همانطور که رئیس قوه قضاییه اعلام کرده متاسفانه برخی متولیان غیرمجاز اعم از دهیاری ها، شورا‌های روستایی مجوز ساخت و ساز و اجازه کتبی و شفاهی غیرمجاز برای ساخت و ساز می‌دهند که در این خصوص دستور داده شده در مورد این اشخاص تعقیب قضایی انجام شود.

او با اشاره به ویژگی‌های طبیعی و جمعیتی منحصر به فرد شهرستان طالقان، افزود: علاوه بر مشکلات عمومی مشکل عمده موجود در این حوزه قضایی، در حوزه تغییر کاربری‌ها و ساخت و ساز‌های غیرمجاز و اراضی موجود در محدوده سد طالقان است.

فاضلی هریکندی گفت: در مورد ساخت و ساز‌های غیرمجاز، از سال ۹۸ که توفیق خدمت در استان داشتم از ابتدا اعلام شد که با توجه به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هرگونه ساخت و ساز در خارج از بافت روستا و زمین‌های زراعی باید با رعایت قوانین موضوعه باشد.

او افزود: بخشی از ساخت و ساز‌ها به دلیل نیاز مالکان است که این موضوع در قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز طرح خواهد شد و مطابق تبصره یک ماده ۲قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در مواردی که نیاز شخصی مالکان است اقدام قانونی باید از سوی کمیسیون موضوع تبصره۱ ماده ۱ قانون مربوطه انجام شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.