رئیس کل دادگستری البرز گفت: نیمی از اقدامات مقابله‌ای با تغییر کاربری‌های غیرمجاز کشور در استان البرز اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز گفت: امسال میزان قلع و قمع مستحدثات در تصرف اراضی ملی در استان البرز بیش از ۱۴۰ مورد و در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی ۱۱۶۵۲ فقره بوده است این در حالی است که در کل کشور ۲۵۹۴۱ فقره قلع و قمع مستحدثات انجام شده یعنی تقریبا نیمی از قلع و قمع مستحدثات کشور در استان البرز اتفاق افتاده است.

او افزود: این استان به دلیل نزدیکی به پایتخت، مشکلات مضاعفی دارد که بخشی آن در حوزه حقوق عامه است و اقتضا داشت به این مشکلات توجه خاصی شده و اقدامات جهادی انجام شود.

حسین فاضلی هریکندی با اشاره به این که با عدم برخورد سریع با تغییر کاربری‌ها و ویلاسازی‌های غیرمجاز در آینده شاهد تبدیل استان البرز به شهر البرز خواهیم بود، گفت: برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و در حالی که از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ حدود ۳۱۹۷ هکتار آزادسازی اراضی تغییر کاربری یافته انجام شده بود با ایجاد قراگاه در سال ۹۹، در همان سال بالغ بر ۳۸۷۳ هکتار آزادسازی داشتیم که ۲۱ درصد بیشتر از ۵ سال قبل از آن بوده است.

او افزود: با اقداماتی که در حوزه مقابله با تغییر کاربری در استان البرز انجام شده در هفت ماهه امسال حدود ۵۷۸۸ هکتار آزادسازی میسر شده که ۴۹ درصد از سال ۹۹ بیشتر است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.