فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان از اهدای ۵ قلم شی تاریخی به یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی در جیرفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سرهنگ سید علی حسینی، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ۵ قلم شی تاریخی به یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان جیرفت اهدا شد.

او با اشاره به اینکه قدمت اشیای اهدایی به پیش از تاریخ بر می‌گردد، افزود: این اشیا شامل: کاسه و پیاله سفالی، سردوک و مهر استامپی مفرغی می‌شوند.

سرهنگ حسینی بیان کرد: اشیای بیان شده از سوی یک نفر از میراثبانان افتخاری به پایگاه حفاظتی ورامین اهدا شده است.

او بیان کرد: آثار تاریخی به یادگار مانده از گذشتگان که از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته، جان مایه یک نسل بوده و حفظ و حراست از آن، امری انکارناپذیر است که خوشبختانه این مسئله در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه آگاه‌سازی همگان نسبت به پاسداری از اشیای تاریخی ضروری است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته کلاس‌های آموزشی و توجیهی متعددی برای مردم شهرستان‌های مختلف و همچنین مسئولان مرتبط برپا شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار