عالم زاده سکان مدیریت شهر را به شهردار جدید واگذار کرد

سیدمهران عالم زاده شهردار سابق کرمان امروز طی مراسمی با حضور مسئولان سکان مدیریت شهر را به سعید شعرباف شهردار جدید واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهران عالم زاده شهردار سابق کرمان صبح امروز در آئین معارفه شهردار جدید کرمان، که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان ارشد استان برگزار شد، خود را فرزند این سرزمین دانست و گفت: اگر کاری را انجام دادم وظیفه ام بوده است.

او افزود: سعید شعرباف دارای نظام فکری و برنامه ریزی در مدیریت شهر هستند و اگر برنامه‌های اعلامی خود را در کرمان انجام دهد، قطعاً یکی از شهرداران موفق کرمان خواهد شد.

عالم زاده با ارائه گزارش عملکرد دوره شهرداری خود تصریح کرد: شش پروژه بزرگ نیمه تمام به بهره برداری رسید و کار‌هایی نیز در زمینه افزایش بودجه شهر کرمان صورت گرفت.

او اتمام ساختمان شهرداری، راه اندازی سامانه پایش تصویری، نوسازی ناوگان عمومی، ایجاد زیرساخت‌های اتوماسیون اداری، اصلاح لوایح درآمدی، احداث ۶۰ پارک، آرامستان جدید و ... را از جمله اقدامات شهرداری برشمرد و گفت: همه این کار‌ها با همکاری و همراهی نیرو‌های شهرداری محقق شد؛ چراکه نیروی انسانی شهرداری کرمان، بزرگترین سرمایه شهرداری است؛ زیرا کار‌های بزرگی را می‌توانند انجام دهند و فقط باید از آن‌ها بخواهید.

شهردار سابق کرمان با بیان اینکه عمده درآمد شهرداری در نیمه دوم سال همواره محقق می‌شود، تصریح کرد: اگر قصوری در دوران مدیریتم بود به دلیل کم تجربگی بنده بوده و امیدوارم مردم کرمان، فرزند خود را ببخشند.

آیین تودیع و معارفه شهردار کرمان

علی زینی وند استاندار کرمان نیز در این آئین گفت: کرمان یک شهر بزرگ و جهانی است و خدمت در استان کرمان باید در شان مردم این استان بزرگ باشد.

او افزود: کرمانیان میراث دار یک تمدن بزرگ هستند و  بایستی این شهر در تراز پایتخت مقاومت اسلامی ساخته شود.

زینی وند با بیان اینکه کرمان امروز به‌واسطه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مورد توجه دنیا واقع شده است، تصریح کرد: به علت شاخصه‌های چند وجهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که باعث جذب زائران زیادی از اقصی نقاط دنیا به شهر کرمان شده است، لازم است که شهر برای همه نوع سلایق ساخته و زیباسازی شود ودر این راه جهادی کار کردن بسیار اهمیت دارد.

عالم زاده سکان مدیریت شهر را به شهردار جدید واگذار کرد

سعید شعرباف‌تبریزی شهردار جدید کرمان نیز گفت: بنا دارم عهدی با خودم و مدیران شهری ببندم و هشت اصل کلیدی که مدنظر مدیریت شهری آینده قرار خواهد گرفت را عرض کنم و همین اصول مبنای ارزیابی ما باشد.

او با بیان اینکه شفافیت حداکثری با مردم اصل اول خواهد بود، افزود: هیچ چیزی پنهان از مردم نداریم و این، حقیقتی است که جمهوری اسلامی بر آن بنیان نهاده شده است.

شعرباف تبریزی تصریح کرد: بنده معتقدم که هیچ چیزی به اندازه‌ مردم و شفافیت به ما کمک نمی‌کند، لذا اصل و عهد اولیه‌ ما و مردم، تعهد به شفافیت و صراحت و صداقت با آن‌ها خواهد بود.

او  با اعلام اینکه اصل دوم حرکت به سمت احیای هویت جهانشهری کرمان  است، بیان داشت: کرمان مهد تمدن، پهلوانی و مقاومت است و در تمام بخش های این شهر مفهوم مقاومت تنیده شده است.

شعرباف تبریزی گفت: اصل سوم، اولویت‌دهی به محرومان و مستضعفان در تمام برنامه هاست؛ (نگفتم افراد کم‌برخوردار بلکه کسانی که به دلیل سیاست‌های ما به استضعاف کشیده شده‌اند.)

مراسم معارفه شهردار جدید کرمان

شهردار کرمان با بیان اینکه تلاش برای مدیریت عالمانه و نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل نیروی انسانی اصل بعدی است، افزود: این شهر در همه‌ی عرصه‌های سرمایه‌های مالی، انسانی، ادبیات و حوزه‌ی خیّران ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد و ما از آن برای پیشرفت شهر استفاده خواهیم کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش از زنده‌یاد منوچهر ارجمندکرمانی که هفته‌ی گذشته، درگذشت یاد کرد و افزود: وی، زندگی در سوئیس و آمریکا را کنار گذاشته و به کرمان آمدند و موقوفه‌ای بسیار فاخر را طراحی کردند که این سرمایه‌های انسانی باید قدر دانسته شود و از آن‌ها برای مدیریت عالمانه شهر کمک بگیریم.

شعرباف تبریزی تصریح کرد: تلاش برای تسهیل امور مردم به ویژه در حوزه‌هایی که مرتبط با زندگی و رفاه آنان باشد و مواردی از جمله مسائل تفریحی، زنان، کودکان و ورزش باید تسهیل و گسترش یابد.

او با تاکید بر اینکه استقبال از حضور همه صاحبان سرمایه خواهیم داشت، بیان کرد: با درآمد‌های موجود نمی‌توان کار بزرگ روی زمین انجام داد.

شهردار جدید کرمان گفت: برای انجام کار احتیاج به تعامل حداکثری با تمام موثران در مدیریت شهری و هرکس در هر جایگاهی که برای پیشبرد امور شهری به حمایت او نیاز باشد خواهیم داشت.

او با بیان اینکه مدیریت شهری و شهردار، متعلق به همه‌ی مردم کرمان است، همچنان که حاج‌قاسم متعلق به همه‌ی مردم ایران بودند، افزود: شهردار ِیک گروه و جناح و جریان نیستم و شهردار همه‌ی شهر با تنوع و تکثر آن خواهم بود.

آیین واگذاری سکان مدیریت شهر به شهردار جدید کرمان

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان نیز در این آئین با بیان اینکه نگاه مسئول باید نگاه دینی و با ادب و آموزه‌های دینی همراه باشد، گفت: مسئولیت‌ها در هر رده‌ای ابتلا و آزمایش هستند و بستگی دارد که ما چگونه از آن‌ها خارج شویم.

او با تبیین نگاه دینی شهید رجایی افزود: شهید رجایی از اینکه به عنوان نخست وزیر انتخاب شد، خوشحال نشد ضمن آنکه آن مسئولیت را رد نکرد؛ اما یک شرط گذاشت و گفت هر وقت شما دید که یکی بهتر از من می‌تواند بر مسند نخست وزیر باشد، اعلام کنید تا بنده استعفا دهم.

او بار مسئولیت را بسیار سنگین دانست و عنوان کرد: اگر با این نگاه مسئولیت را بپذیریم و تا آخر با همین نگاه پیش برویم، دچار لغزش نخواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی خدمت به مردم را یک نعمت و توفیق دانست و تصریح کرد: اگر بر کار نگاه ارزشی، علمی، مردم محوری و جهادی حاکم باشد کار‌ها به بهترین نحو انجام می‌شوند.

او بیان کرد: رقابت جناح‌های سیاسی تا زمانی که به مسئولیت برسند اشکال ندارد، اما وقتی بستر برای آن‌ها فراهم شد اگر نگاه جناحی به خدمت رسانی داشته باشند، خطا است و لایق‌ها باید انتخاب شوند و نباید افراد را براساس اینکه در جناح بنده است باید بر مسند بشیند، منصوب شوند.

مراسم تکریم و معارفه شهردار کرمان

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: اولویت شهر کرمان باید اجرای مکتب شهید سلیمانی و ساختن شهر کرمان به‌عنوان پایتخت مقاومت باشد.

او با بیان اینکه مردم کرمان، مردمی سربلند در عرصه‌های مختلف انقلاب هستند، افزود: امام خمینی (ره) توجه به قشر مستضعف را بار‌ها تاکید کردند و ما نیز باید ادامه دهنده راه امام (ره) باشیم.

سردار معروفی تصریح کرد: خدمات شهرداری باید متوازن و عادلانه باشد، لذا اینکه در شهرداری کار محرمانه نداریم و باید با مردم شفاف بود؛ چرا که مردم اگر واقعیت را بدانند در تمام زمینه‌ها همکاری می‌کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: سپاه در هر عرصه‌ای که به خدمتگزاری مردم معطوف شود در کنار مدیران و دستگاه‌های اداری استان است.

حضور مردم و مسئولان در آیین معارفه شهردار کرمانانتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار