پروژه استخر طرح کمک به تکثیر طبیعی ماهی سفید در سایت بندر صیادی امیرآباد کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،روابط عمومی شیلات مازندران اعلام کرد: پروژه استخر کمک به تکثیر طبیعی ماهی سفید به مناسبت پنجمین روز هفته پدافند غیرعامل، با حضور اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران، معاون برنامه ریزی و منابع، معاون صید و بنادر ماهیگیری و دیگر مسئولان در سایت بندر صیادی امیرآباد کلنگ زنی شد.

حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران در این مراسم گفت: ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره باجمعیتی حدود ۴ هزار نفر صیاد از طریق صید و صیادی امرار معاش می‌نمایند که ۱۳ تعاونی یعنی ۲۵درصد آن‌ها در منطقه حفاظت شده میانکاله مستقر هستند.

او با اشاره به اینکه منطقه مذکور فاقد رودخانه‌های شیلاتی برای تکثیر طبیعی ماهی است افزود: به دلیل شرایط خاص جغرافیایی منطقه، صید ماهی در این منطقه نسبت به سایر مناطق ساحلی استان مطلوب نیست که به همین دلیل شیلات استان به منظور کمک به جامعه صیادی این منطقه احداث استخر‌های تکثیر طبیعی را بیشتر از گذشته توجه کرده است.

مدیرکل شیلات مازندران گفت:شیلات استان درصدد است با تکثیر و رهاسازی هزاران قطعه بچه ماهیان به دریا بخشی از کمبود‌های صید را جبران نماید که امیدواریم در سال‌های آتی با بازگشت ماهی به تور صیادان، شاهد رونق درآمد آنان باشیم.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.