رئیس کل سابق دادگستری استان اصفهان گفت:اخیرا رأیی را صادر کردیم که بارگذاری جدید در حوضه آبریز زاینده رود ممنوع شدو در این زمینه ضروری است که گفتمانی نیز با دیگر استان ها شکل بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا حبیبی رئیس کل سابق دادگستری استان اصفهان امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه بیش‌از سه دهه در استان اصفهان فعالیت داشتم و مسئولیت‌های مختلفی را در این استان داشتم، گفت: نقش دستگاه قضائی در استان اصفهان همچون دیگر استان‌ها بسیار قابل توجه است و چنانچه غفلتی در کارهایم داشتم، عذرخواهی می‌کنم.

وی ضمن خیر مقدم به حجت‌الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل جدید دادگستری استان اصفهان ابراز داشت: از همه همکارانم درخواست دارم با صمیمیت با رئیس جدید همکاری داشته باشند.

ماهانه یک هزار پرونده به مراکز قضائی اصفهان وارد می‌شود

رئیس کل سابق دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان به صورت میانگین یک هزار پرونده وارد هر مرکز قضائی می‌شود، گفت: حجم کار در این استان قابل توجه است.

وی در ادامه با اشاره به حقوق عامه در استان اصفهان افزود: آلودگی مستمر هوای اصفهان و چند شهر دیگر استان از جمله حقوق عامه است که دستگاه قضائی نباید از آن غافل شود.

حبیبی با بیان اینکه در گذشته روزانه ۵۰۰ تن گوگرد توسط مصرف مازوت در نیروگاه‌های اصفهان وارد هوای اصفهان می‌شد، تصریح کرد: این امر را در زمانی که به عنوان دادستان اصفهان فعالیت داشتم پیگیری و مصرف مازوت را بنا بر قانون ممنوع کردم و این ممنوعیت همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه استقرار صنایع آب بر در استان اصفهان و به ویژه در حوضه آبریز رودخانه زاینده رود باید مدیریت شود، گفت: این محور دیگر ظرفیت بارگذاری صنعت آب بر جدیدی را ندارد.

حقابه کشاورزان اصفهان شرعی و قانونی است

رئیس کل سابق دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه حق آبه کشاورزان شرق اصفهان شرعی و قانونی است، ادامه داد: اخیراً نیز رأیی را صادر کردیم که بارگذاری جدید در زاینده رود ممنوع شدو در این زمینه ضروری است که گفتمانی نیز با دیگر استان‌ها شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه حفظ و حراست از اراضی ملی در اصفهان ضروری است، گفت: در این زمینه پرونده‌های زیادی را داشتیم و در یک مورد ۴۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش دو هزار میلیارد تومان از دست متصرفان خارج شد.

حبیبی اضافه کرد: در زمان تصدی ریاست کل دادگستری استان اصفهان تعداد پرونده‌های موجود در دادگاه‌های تجدید نظر استان ۱۶ هزار پرونده بود که امروز با راه اندازی ۱۰ شعبه جدید به ۶ هزار پرونده کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین هفت مجتمع قضائی در استان اصفهان راه‌اندازی شد که دیگر هیچ همکاری در تنگنا نباشد.

رئیس کل سابق دادگستری استان اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت مجتمع بزرگ قضائی در استان اصفهان گفت: این پروژه ۴۰ هزار متر مربع زمین دارد و تاکنون با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

وی افزود: سالانه ۴.۵ میلیون ابلاغ در استان اصفهان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و این امر به کاهش هزینه‌ها کمک قابل توجهی کرده است.

در این مراسم حجت‌الاسلام اسدالله جعفری به عنوان رئیس کل دادگستری استان اصفهان معرفی و از خدمات محمدرضا حبیبی رئیس کل سابق دادگستری این استان تجلیل شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.