جورج قرداحی در واکنش به سخنان نخست وزیر این کشور گفت موضعش تغییری نکرده و استعفا نمی‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، منابع نزدیک به جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان اعلام کردند قرداحی منتظر تماس نخست وزیر و دعوت برای دیدار با وی است تا درباره اتفاقات اخیر صحبت کنند. او گفته از سمت خود استعفا نخواهد کرد چرا که تضمینی وجود ندارد که استعفایش موضع برخی کشورهای عربی را در قبال لبنان تغییر دهد.

این منابع نزدیک به جورج قرداحی به المیادین گفتند که وی استعفا نمی‌کند و موضعش تغییری نکرده است.

به گفته این منابع، قرداحی امروز پنجشنبه در اظهار نظری درباره سخنان نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان منتظر تماس نخست وزیر است تا توضیح دهد که استعفایش تضمینی برای تغییر رویکرد کشورهای عربی با لبنان نیست. این منابع بر این باورند که هرگونه استعفایی که موضع خلیج فارس در قبال لبنان را تغییر ندهد، بیهوده است.

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان پیش از این در سخنانی گفت: کسی نمی‌تواند میان لبنان و کشور‌های عربی فاصله بیندازد و از وزیر اطلاع رسانی می‌خواهم تا وجدان خودش را قاضی کند و به منافع ملی در برابر شعار‌های عوام پسندانه اولویت بدهد. هر کسی که فکر می‌کند به تعطیلی کشاندن دولت و افزایش سقف خواسته‌های سیاسی راه حل است، اشتباه می‌کند. آماده گفتگو با برادران خودمان هستیم.

پیش از این در پی سخنان «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌ رسانی لبنان در خصوص پوچ خواندن جنگ یمن، کشورهای عربستان، امارات، کویت و بحرین سفرای خود را از لبنان فراخوانده و  از سفرای لبنانی خواستند تا خاکشان را ترک کنند.

کابینه لبنان روز دوشنبه اعلام کرد که وزیر خارجه قطر به زودی وارد بیروت خواهد شد تا درباره بحران لبنان و خلیج فارس گفتگو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
بخاطر حقیقیت گویی باید استعفا بدهد
از بس در دینا حقیقیتها را وارونه جلوه داده اند
یک نفر هم که راست اش را میگوید
مواخذه میشود
در دنیای مجازی زندگی میکنیم نه حقیقی
آخرین اخبار