معاون دبیر کل حزب الله از رویکرد مداخله جویانه رژیم سعودی درباره لبنان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل خبرگزاری یونیوز، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت، سعودی‌ها به اشکال و شیوه‌های مختلف گفته اند که نمی‌خواهند حزب الله بخشی از ساختار دولت لبنان باشد.

وی افزود فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان گفت مشکل در اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان نیست.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت برخی لبنانی‌ها به خاطر ترس و نگرانی از واکنش آمریکا‏، در مورد برقراری رابطه با سوریه محتاط هستند. آن‌ها در راستای همسویی و هماهنگی با دستورات آمریکا و اسرائیل و حامیان آنها، با برقراری رابط با سوریه مخالفند و نمی‌خواهند لبنان با سوریه رابطه داشته باشد.

در خبری دیگر؛ شیخ حسن البغدادی، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با اشاره به بحران اخیر میان این کشور با عربستان سعودی گفت: یکی از مشکلات اصلی و اساسی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی این است که از گذشته درس عبرت نگرفته‌اند و به نظر می‌رسد که اکنون نیز آن‌ها قصد ندارند درس عبرت بگیرند، لبنان در برابر هیچ فشار و تهدیدی عقب نشینی نمی‌کند.

وی در یک نشست هم اندیشی در منطقه الضاحیه در جنوب بیروت گفت: لبنان اصول ملی، حق خود در دفاع از سرزمین و ملتش و نیز حق استخراج گاز از آب‌های سرزمینی و نیز ترسیم عادلانه مرز‌ها را حفظ خواهد کرد و در برابر هیچ تهدیدی عقب نشینی نخواهد کرد و تسلیم نخواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب الله خاطرنشان کرد: اکثریت ملت لبنان از اقوام و مذاهب مختلف هرگز درباره عزت و کرامت خود و نیز منابع و ثروت کشورشان معامله و چانه زنی نخواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار