نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان از روند اجرای پروژه دوبانده سازی محور مواصلاتی زابل به زاهدان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام والمسلمین محامی  نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  با اشاره به اینکه راه سازی میتواند نقش بسزایی در توسعه اقتصادی استان داشته باشد گفت:امید داریم با تامین اعتبار و فعالیت دقیق و مستمر شرکت‌ها، پروژه دو بانده سازی محور سریع‌تر به اتمام برسد تا رفاه و ایمنی برای مسافران فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با اشاره به اینکه استان همجواری با کشور‌های همسایه دارد و این موقعیت جغرافیایی فرصت بلقوه‌ای برای ترانزیت خواهد بود افزود: تردد خودرو‌های ترانزیتی و شخصی در مسیر‌های مواصلاتی استان زیاد است و دو بانده شدن این مسیر‌ها میتواند سرعت حمل و نقل کالا‌ها و جابجایی مسافران را افزایش دهد که به طبع آن رشد اقتصادی در منطقه به وجود خواهد آمد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه در تمامی مسیر‌های ترانزیتی این استان در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به ساخت بزرگراه در مسیر زابل_ زاهدان گفت: در سال‌های اخیر برای احداث بزرگراه در محور مهم استان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و برای اتمام آن نیز ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است تا پایان سال ۱۴۰۲ این پروژه مهم راه سازی استان به اتمام برسد.عطاالله اکبری افزود: مهم‌ترین پروژه زاهدان زابل و میلک است که از لحاظ اقتصادی در حال انجام است و به ۷ قطعه و تعدادی شرکت‌های پیمانکاری تحویل داده شده تا سرعت اجرای کار افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری ۱۵ کیلومتر دیگر از این محور تکمیل خواهد شد گفت: برای کل بزرگ راه‌های استان سالیانه به ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیازمندیم.

اکبری با اشاره به اینکه هر کیلومتر راه سازی که در حال انجام است بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مصرف میکند افزود: ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است تا باقی مانده دوبانده سازی مسیر زاهدان زابل به پایان برسد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.