رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: طبق برنامه ماهانه، دومین پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در زیستگاه‌های آبی شهرستان انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: در دومین پایش این بیماری در آبان ماه که براساس برنامه ماهانه صورت می‌گیرد اراضی و استخر‌های پرورش ماهی روستا‌های چم کنار، نورعلی، بهبید و شرکت ماهی کارون مورد رصد قرار گرفت و خوشبختانه همچون ماه گذشته هیچ گونه نشانه‌ای از بیماری و تلفات پرندگان مشاهده نگردید.

او افزود: حواصیلیان، خروس‌های کولی، چوب پاها، ماهیخورک ها، چنگر ها، باکلان ها، لک لک ها، آبچلیک ها، کشیم ها، خوتکا‌ها و اردک‌های بلوطی، سرحنایی و سرسبز از جمله مهمترین پرندگان آبزی و کنار آبزی مشاهده شده در این پایش بود.

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های به شدت واگیر و کشنده در پرندگان و مشترک بین پرندگان و انسان است. ویروس این بیماری می‌تواند عفونت حاد تنفسی در انسان به وجود آورده و بسیار حاد و کشنده ظاهر شود. از طرفی احتمال نوترکیبی این ویروس با ویروس آنفلوآنزای انسانی وجود داشته و در صورت وقوع این پدیده قدرت همه گیری و خطرناکی آن تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار